חבר מועצת עיריית ניו יורק שצייץ ש"פלסטין לא קיימת" יודח מוועדת ההגירה
קלמן יגר יאבד את המושב שלו בוועדה החשובה של העירייה, למרות שהתהליך טרם הושלם באופן סופי. יו"ר המועצה כינה את דבריו כ"מעוררי מחלוקת ופילוג". חבר המועצה הגיב בטוויטר: "מכבד את ההחלטה, כמובן שיש פלסטינים אבל אין מדינה כזו"

קלמן יגר, חבר במועצת עיריית ניו יורק אשר עורר זעם לאחר שצייץ ש"פלסטין לא קיימת", סולק השבוע מוועדה חשובה ביותר במועצה.

קלמן יגר על רקע הציוץ שגרם שהוביל להדחתו מוועדת ההגירה העירונית (צילום: KalmanYeger@)

ביום שני האחרון הודיע קורי ג'ונסון, יו"ר המועצה, שיגר לא ימשיך לכהן כחבר בוועדת ההגירה. הודעה זו הגיעה בתום התייעצות שנערכה כמה שעות קודם לכן בקרב חברי המועצה, שהחליטו שההערות של יגר "לא היו ראויות". "דבריו של חבר המועצה יגר לא מקובלים עליי. אלה דברים מעוררים מחלוקת ופילוג, ואין להם מקום בניו יורק", אמר יו"ר מועצת העיר.

ההחלטה עדיין לא התקבלה באופן רשמי, שכן וועדת האתיקה של המועצה צריכה לבחון את הסוגיה, ולאחר מכן היא תועלה להצבעה בקרב חברי המועצה. 

יגר מייצג במועצה מספר שכונות בעלות אוכלוסיה יהודית, לרבות מידווד. הציוץ שלו הגיע בשבוע שעבר כאשר האשים את חברת הקונגרס אילהן עומאר באנטישמיות. כאשר עיתונאים מקומיים ניסו לשאול אותו לגבי האמירה, הוא השיב שכלל אינו מכיר בפלסטין: "אין מדינה עם שם כזה ואין מקום עם שם כזה. זו עובדה, אני לא ממציא פה כלום", הוא אמר.

השבוע, לאחר שנודע שיודח מן הוועדה החשובה, יגר שוב פנה לרשתות החברתיות כדי לומר את דעתו: "אני מכבד את זכותו של יו"ר המועצה לנהל אותה כפי שהוא רואה לנכון. מצער אותי שתקינות פוליטית גוברת על עובדה אובייקטיבית. כמובן שישנם אנשים שהם פלסטינים. עם זאת, העובדה נותרה על כנה ואין מדינה העונה לשם 'פלסטין'", הוא צייץ מוקדם יותר השבוע.

YOU MIGHT ALSO LIKE