סמארטפון זה משמין: מחקר חדש בדק האם המכשיר עלול להעלות את הסיכון לעודף משקל
החוקרים סבורים, כי הדחף לבדוק הודעות במהלך שיחות עם אנשים והסחות הדעת שמפריעות במהלך העבודה, עלולים לגרום להשמנת יתר

ידוע שישנן לא מעט אפליקציות שמסייעות בשמירה על תזונה נכונה וביצוע אימון גופני יעיל, באופן שמאפשר לעקוב אחר המטרות הבריאותיות. אך האם הטלפון החכם עלול לגרום לעלייה במשקל? מחקר חדש בדק את הנושא.



אתם יכולים לאהוב את הטלפון החכם, הטאבלט או המחשב שלכם, אך אם תשומת הלב שלכם מופנית לכמה מכשירים בו זמנית, אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר לעלות במשקל.  

כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה ומצא קשר בין מכשירים דיגיטליים לבין רגישות מוגברת לפיתויים תזונתיים ולחוסר שליטה עצמית. מצבים אלה עלולים להוביל לעלייה במשקל. לדברי החוקרים, חשיפה מוגברת לטלפונים חכמים, לטאבלטים ולהתקנים ניידים אחרים, היא אחד השינויים המשמעותיים ביותר בסביבת החיים שלנו בעשורים האחרונים. זה קורה בתקופה במהלכה נרשמת עליה בשיעורי ההשמנה באזורים רבים ברחבי העולם.

המחקר המדובר נערך על מנת לבדוק האם קיים קשר בין השמנת יתר לבין השימוש במכשירים דיגיטליים, שגורמים לאנשים לעסוק בכמה משימות בו זמנית. המחקר נערך בשני חלקים. בחלקו הראשון השתתפו 132 אנשים בגילאי 18 עד 23 שהשיבו על שאלון להערכת רמת השימוש שלהם במדיה. המחקר בדק את מידת השימוש בטלפון החכם באופן אקטיבי, כגון הדחף לבדוק הודעות במהלך שיחות עם אנשים וגם התנהגויות פסיביות יותר, כגון הסחות דעת שמפריעות במהלך העבודה.



החוקרים מצאו כי בעלי הציונים הגבוהים יותר בשאלוני השימוש בטלפון החכם היו בעלי מסת גוף גבוהה יותר. דבר המצביע על קשר אפשרי.

בחלק השני של המחקר, השתתפו 72 אנשים מתוך אלה שהשתתפו בחלק הראשון. הם עברו סריקת מוח בזמן שהוצגה להם סדרה של תמונות. הסדרה כללה תמונות שאינן קשורות זו לזו, בהן גם תמונות של מאכלים מעוררי תיאבון אך משמינים. כשמשתתפים שנטו לריבוי משימות ראו תמונה של מזון, נרשמה פעילות מוגברת בחלק של המוח הקשור בפיתוח למזון. למשתתפים אלה היתה מידת שומן גבוהה יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE