מחיר הבריאות: 65 מיליון בגירים ויתרו על טיפול רפואי בגלל העלות
88 מיליארד דולר בהלוואות פרטיות לצורך הוצאות רפואיות, זה הסכום שהתווסף ב-2018 לחוב של משקי הבית בארה"ב, שלמרות ההוצאה הגבוהה ביותר על בריאות משתרכת בתחתית הרשימה ברוב המדדים.

אמריקאים לוו בשנה שעברה סכום בלתי נתפש של 88 מיליארד דולר לצורך הוצאות רפואיות. כך עולה מסקר חדש של ווסט הלת' וגאלופ שפורסם היום. בנוסף, 65 מיליון בגירים אמרו שהיתה להם בעיה רפואית עבורה לא ביקשו טיפול בשל העלות. כרבע מן הנשאלים נאלצו לקצץ בהוצאות כדי לשלם על טיפול רפואי או תרופות.

ההוצאה הלאומית על בריאות כמעט תוכפל תוך שבע שנים 

"לא רק שיש לנו מספר משמעותי באמת שדוחה ומוותר על טיפול לגמרי, יש גם נתח גדול של האוכלוסיה שמקבלים את הטיפול אולם נאלצים ללוות לשם כך", אומר דן וויטרס, חוקר בכיר במכון הסקרים גאלופ. "מעטים האמריקאים שבטוחים מפני משבר עלויות הטיפול הרפואי".

הנתונים הללו הם הדוגמא האחרונה לאופן בו האומה האמריקאית מתקשה להתמודד עם הוצאות הבריאות הגבוהות. ארה"ב הוציאה יותר מ-10,700 דולר לאדם על בריאות ב-2017, יותר מכל מדינה אחרת, אולם היא ממשיכה להשתרך בתחתית הרשימה במדדי הבריאות המובילים בקרב מדינות מפותחות.

הפחתת עלויות הטיפול - במיוחד לתרופות מרשם - הפכה לנושא מרכזי עבור הנשיא טראמפ, כמו גם מחוקקים משני צדי הקשת הפוליטית. הנשיא נקט בצעדים מסוימים והעלה הצעות (ביניהן כמובן ביטול אובמהקייר, שתשאיר אמריקאים רבים ללא ביטוח בריאות כלל), והקונגרס קיים דיונים והחל לעבוד על חקיקה לאותה מטרה.

מנסה, אבל מעטים מאמינים שהוא או הקונגרס ישנו את המצב (צילום: ברנדן סמיאלוסקי, AFP)

ראשי המערכת הפוליטית בוחנים במיוחד את מחירי האינסולין, לאחר שמיעת עדויות של בני משפחה שאיבדו את יקיריהם מפני שלא יכלו לעמוד בעלויות הטיפול. מחירי האינסולין האמירו פי שמונה ויותר ב-15 השנים האחרונות, מבלי שהוצאות הייצור של התרופה, או נוסחתה, השתנו כלל.

לאמריקאים, על פי הסקר, אין תקווה רבה שהמאמצים הפוליטיים לעצור את ההשתוללות יישאו פרי. יותר משלושה רבעים מן הנשאלים ענו כי הם מצפים שהוצאות הבריאות שלהם יעלו במהלך השנתיים הקרובות, ויותר משני שלישים מן הנשאלים - ללא הבדל שיוך מפלגתי - אינם מאמינים כי נבחריהם יצליחו להעביר חקיקה שתרסן את העלויות.

המצב גורם לתחושת חוסר ביטחון גדולה. כ-45% מן האמריקאים ענו שהם חוששים כי משבר בריאותי רציני יוביל אותם לפשיטת רגל - כולל שליש מן המשפחות שהכנסתן השנתית עומדת על 180 אלף דולר או יותר. שלושה רבעים מודאגים מאד שעליית הוצאות הבריאות תגרום לנזק חמור ומתמשך לכלכלה האמריקאית. סך הכל, אמריקאים מוציאים 3.5 טריליון דולר על בריאות, סכום שמהווה כחמישית מכלל הכלכלה. ההוצאה הזו צפויה לעלות ל-5.6 טריליון עד 2026.

כשהעלויות משתוללות והשוק "חופשי", גם השחיתות חוגגת

הממשל והמחוקקים מקווים להפוך את עלויות הבריאות לשקופות יותר במאמץ להביא לירידת מחירים. מעטים האמריקאים שיודעים את מחירו של ביקור בחדר המיון או ניתוח במרפאת חוץ בטרם קבלת הטיפול. רק שליש דנים בעלות התרופות, ההליכים הרפואיים או תוכניות הטיפול עם רופאיהם.

עם זאת, לא הכל קודר בתחום הדעות האמריקאיות על מערכת הבריאות. קרוב למחצית הנשאלים חשים כי הטיפול הרפואי בארה"ב הוא הטוב בעולם או בין הטובים, וקרוב לשני שלישים השיבו כי הם מרוצים לחלוטין או ברובו של דבר מחווייתם האישית עם המערכת הרפואית.

YOU MIGHT ALSO LIKE