בעקבות הרצח: קמפיין חדש נועד למנוע את האסון הבא
נשיא אוניברסיטת דרום קרוליינה בה למדה סמנתה ג'וזפסון, שנרצחה ביום שישי לאחר שהזמינה 'אובר' ונכנסה למכונית הלא נכונה, יזם את קמפיין "What's My Name". המטרה היא להזכיר לסטודנטים ברחבי המדינה, בייחוד אלה שעולים לנסיעות השיתופיות לבדם, לבדוק אם אכן מדובר בנהג שלהם. אובר מזכירה שניתן לשתף חברים בנסיעה, והם יכולים לעקוב אחריכם עד להגעה

באוניברסיטת דרום קרוליינה עדיין מתאבלים על מותה של סמנתה ג'וזפסון בת ה-21, שבמהלך סוף השבוע הזמינה אובר, עלתה על המכונית הלא נכונה ונרצחה באכזריות. כעת, ימים בודדים לאחר האירוע הקשה, הנהלת המוסד האקדמי בו למדה, פותחת בקמפיין חדש כדי למנוע את האסון הבא.

 

סמנתה ג'וזפסון בת ה-21, נרצחה באכזריות לאחר שנכנסה למכונית הלא נכונה (צילום: Shutterstock / מש' ג'וזפסון)

 

מדובר בקמפיין "What's My Name",(מה הוא שמי") והוא נועד להזכיר לסטודנטים וצעירים ברחבי המדינה לשאול את נהג המכונית את שמכם, דבר שהוא אמור לקבל אם מדובר בנהג של אובר או ליפט. "כל סטודנט באמריקה צריך להשתתף בקמפיין ולהבטיח שהוא או היא לעולם לא יכנסו לרכב של נסיעה שיתופית מבלי לוודא שזה הנהג שלכם", אמר האריס פסטידס, נשיא המוסד הלימודי.

כזכור, ג'וזפסון תועדה יוצאת ממקום בילוי ונכנסת לבדה למכונית כשהיא בטוחה שמדובר באובר שהזמינה. בפועל, היא נרצחה ע"י נתנאל רולנד, שנעצר זמן קצר לאחר מכן ונגדו הוגש כתב אישום בחשד לחטיפה ורצח. כעת מקווה פסטידס כי ניתן יהיה למנוע מאירוע דומה לקרות שוב: "הרבה הורים התקשרו לאוניברסיטה וביקשו עצות בנושא", הסביר נשיא האוניברסיטה, שאף הזכיר שיש נוכחות משטרתית במוסד הלימודי, וזאת מעבר לשירות של שאטלים שעומד לרשות הסטודנטים.

"הבעיה האמיתית היא ההתחזות של אנשים לנהגים של נסיעות שיתופיות. זוהי בעיה ברמה הלאומית. חשבנו שאנחנו גרים בעיר בטוחה, אבל זה יכול לקרות שוב בסוף שבוע אם סטודנט ייכנס למכונית ולא יוודא שמדובר בנהג הנכון", המשיך פסטידס. למי שלא מכיר, באפליקציות של הנסיעות השיתופיות ישנם כלים שאמורים לסייע בזיהוי הנהג, לרבות תיאור המכונית ומספר לוחית הרישוי. פסטידס מסכים שמדובר בדבר חיובי, והדגיש שקפמיין "What's My Name" נועד לספק שכבה נוספת של הגנה על פני הסטודנט. "אני חושב שאנחנו יכולים להציל חיים", הוא אמר.

אובר ממליצה לעשות שימוש ב-"Share Status" כדי ליידע חברים לגבי המיקום שלכם (צילום: Uber)

המקרה המזעזע של רציחתה של ג'וזפסון אינו הפעם הראשונה בו מישהו נכנס למכונית כי חשב שמדובר בנסיעה השיתופית שלו. בקיץ הקודם דווח על אישה בלאס וגאס שנאלצה לקפוץ מהמכונית באמצע נסיעה לאחר שקיבלה שיחת טלפון מהנהג האמיתי דקות ספורות לאחר שהחלה בנסיעה. המשטרה בשיקגו התריעה בפני עוקץ בו נהגים מתחזים לנהגי אובר, טוענים שישנה בעיה עם מערכת גביית התשלום ודורשים תשלום במזומן.

והעבירות לא מסתיימות עם נהגים שמתחזים לנהגי אובר, ישנם גם לא מעט נהגים שמועסקים ע"י החברה ופועלים בניגוד לחוק. בתחילת החודש הודה תושב אלבמה שעבד כנהג בשירות שהוא צילם בסתר נשים שהתעלפו או נדרמו במהלך הנסיעות איתו.

אובר הגיבה לפרשה וביקשה להזכיר כי ניתן לבדוק את מספר לוחית הרישוי וסוג המכונית בטרם תחל הנסיעה. מעבר לכך, לנוסעים לבדם מומלץ לשבת בצד ימין בספסל האחורי ולעדכן לפחות חבר אחד בפרטי הנסיעה. עדכון זה מתאפשר באמצעות כפתור "Share Status" בדף הנסיעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE