המשטרה פתחה במבצע גדול למיגור השימוש בסמארטפון
מדינת הגן תציין את "חודש המודעות לנהיגה מוסחת" במבצע רחב היקף, שזכה למימון פדרלי. במסגרת "U Text, U Drive, U Pay", מאות גורמי אכיפת חוק יעלו על כבישי המדינה ויחפשו את הנהגים שמשתמשים בסמארטפון. בשנה שעברה חולקו במהלך המבצע כ-30 אלף דוחות

רשויות החוק בכל רחבי מדינת ניו ג'רזי יפתחו היום (שני) בקמפיין השנתי שנועד להוריד מהכבישים את אותם נהגים מוסחים, בייחוד את הקוראים וכותבים של הודעות טקסט.

יותר מ-800 אלף תאונות התרחשו בניו ג'רזי בין 2011 ל-2015 בשל שימוש בטלפון נייד (צילום: Shutterstock)

כ-207 גורמי אכיפת חוק, החל ממשטרה מקומית ועד לרמת של משטרת המדינה (New Jersey State Police), ישתתפו במבצע הגדול, שזכה למימון פדרלי של יותר ממיליון דולר.

המבצע זכה לשם "U Text, U Drive, U Pay", והוא עתיד להסתיים רק ב-21 במרץ, שהוא חודש המודעות לנהיגה מוסחת. למעשה, ניו ג'רזי מצטרפת לשלוש מדינות נוספות שקיבלו מימון פדרלי על מנת לערוך את המבצע.

החוק בניו ג'רזי קובע קנס כספי של 200 דולר עד 400 דולר בעבור העוברים על החוק בפעם הראשונה, אך בפעם השלישית העבירה עלולה להביא לשלילת רישיון הנהיגה. במהלך הקמפיין שנערך אשתקד, לא פחות מ-13,146 דוחות משטרה חולקו על שימוש בטלפון (שיחות או ההודעות), 5,697 דוחות על נהיגה רשלנית, 6,538 דוחות מהירות ו-5,712 דוחות חולקו על עבירות הקשורות לחגורת הבטיחות.

באופן רשמי, ההגדרה של "נהיגה מוסחת" היא רחבה הרבה יותר מרק שימוש בטלפון הנייד, למרות שהרשויות במדינה טוענים ש"זוהי הסיבה העיקרית לדוחות". עם זאת, חשוב לזכור שניתן לחלק דוחות של נהיגה מוסחת על שלל עבירות, לרבות אכילה ושתייה, דיבור עם נוסעים, טיפוח עצמי (איפור וכדומה), קריאה (לרבות מפות), שימוש במערכת ניווט (גם אם מדובר במערכת ניווט שהיא חלק מהמכונית), צפייה בווידאו והתעסקות עם מכשיר הרדיו.

על פי הנתונים הרשמיים של משרד התחבורה בניו ג'רזי, לא פחות מ-804,000 תאונות אירעו בין 2011 ל-2015 בשל שימוש בטלפון נייד ע"י אחד הנהגים. "השימוש בטלפונים ניידים הוא אחד הנושאים הכי קריטיים בכל הנוגע לתאונות הדרכים", אמר אריק הייטמן, בכיר במשרד התחבורה של ניו ג'רזי.

YOU MIGHT ALSO LIKE