כך התפוצצה שערוריית המכללות שמסעירה את הוליווד
ייתכן שלעולם לא היו עולים על השיטה המתוחכמת באמצעותה הוכנסו ילדי העשירים למכללות יוקרה בלי צורך להרוויח את זה - אלמלא נתפס אחד ההורים בפרשה לא קשורה ונזכר שיש לו משהו להציע לחוקרים

בתחילת אפריל אשתקד היה מורי טובין, מיליונר תושב לוס אנג'לס, בבוסטון כדי לסגור את עסקת חייו. מספר שבועות קודם לכן פשטו סוכנים פדרליים על ביתו השווה מיליונים, אותו חולק טובין עם רעייתו וחלק מששת ילדיהם בהנקוק פארק, מובלעת אמידה בעיר המלאכים.

חסך לעצמו כמה שנים בכלא - והפיל נתח לא קטן מהוליווד בדרך. מורי טובין (צילום: מורי טובין)

כשצו חיפוש בידם סרקו סוכני ה-FBI על האחוזה, הבנויה בסגנון שאטו צרפתי, אחר מסמכים פיננסיים וראיות אחרות שישמשו להרשיע את טובין, החשוד כדמות המובילה בהונאת מניות שעקצה משקיעים בסכומים של מיליוני דולרים רבים.

הפשיטה גרמה לקריסת חייו הנוחים של טובין, כשהוא ניצב בפני שנים בכלא וקנס בגובה שבע ספרות, טס איש העסקים לבוסטון להיפגש עם התובעים הפדרליים המטפלים בתיק שלו, ולחפש מידה של חסד. הם הציעו לו את העסקה הרגילה: תודה בכל פרטי ההונאה, ובסוף אולי תקבל קצת התחשבות. אבל לטובין היה אס בשרוול - פירור מידע שלא נגע כלל לשוקי ההון. הוא קיווה שהמתנה הזו תעניין את התובעים ותטה מעט את כף המאזניים מעט יותר לטובתו.

כשאנדו ללינג, התובע הפדרלי של מסצ'וסטס, חשף חקירה נרחבת בנוגע להונאת קבלה ללימודים במכללות מוקדם יותר החודש, הוא השמיע הערה מסתורית בנוגע לאופן בו חשפו חוקריו את המזימה לכאורה. "הרמז הראשון שלנו בעניין הגיע במהלך ראיונות עם מטרה בחקירה נפרדת לחלוטין, שנתן לנו את הטיפ לפיו ייתכן שהפעילות הזו מתרחשת".

רודי מרדית', מאמן הכדורגל שהוביל ליועץ הקבלה, 

הטיפ הוביל את החוקרים למאמן כדורגל באוניברסיטת ייל, שבתורו הוביל אותם לוויליאם "ריק" סינגר, יועץ הקבלה למכללות שעתיד להודות בהיותו ה"מוח" מאחורי קנוניית הקבלה למכללות. בעזרת שיתוף הפעולה של סינגר, החלו חוקרי ה-FBI לבנות תיקים נגד עשרות הורים עשירים מרשימת לקוחותיו, כמו גם עובדים שונים באוניברסיטאות אותם שיחד סינגר כדי לרמות בתהליך הקבלה.

סך הכל הואשמו בפרשה 50 בני אדם - 33 הורים, מספר מאמני ספורט במכללות (שהיו מקבלים שוחד ובתמורה מבזבזים את אחת המלגות העומדות לרשותם על בנם או בתם של ההורים העשירים) וכן אדם לו שילם סינגר כדי שיעבור את בחינות הקבלה במקום בני הטובים. טובין הוביל את החוקרים למרדית', שהוביל אותם לסינגר, שהקליט עבור החוקרים את ההורים מודים במה שעשו, והרי לכם תיק הדוק. 

התובעים נזקקו לפחות משנה מאותו ביקור ראשון של טובין עד להגשת כתבי אישום - זמן קצר להפליא בתיק כה מורכב עם סכומים כה גדולים על הכף. סינדר, רודי מרדית' (מאמן הכדורגל מייל אליו הפנה טובין את הרשויות) והאיש שנשכר לעבור את המבחנים במקום ילדי השמנת כבר הודו באשמה. הנאשמים האחרים ממשיכים לטעון לחפותם. טובין, שגם הוא נעזר בשירותיו של סינגר כדי לוודא שאחת מבנותיו תתקבל לייל, הגיע להסדר טיעון במסגרתו הודה בעבירות מרמה הנושאות עונש של 8-10 שנות מאסר, והתביעה בתמורה לעזרתו בתיק המכללות הסכימה לבקש את הרף הנמוך. בנוסף נאלץ טובין לשלם קנס של ארבעה מיליון דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE