האם זו בסוף תהיה "אינטר פורט לודרדייל"?
כשאליל המגרשים והנשים דייויד בקהאם הכריז על ייסוד קבוצת MLS במיאמי, החיבור נראה טבעי. אבל המועדון יורק דם על כל צעד בעיר הקסם, ובשכנה מצפון שופכים עליהם אהבה. האם תאושר הצעת האיצטדיון?

מועדון הכדורגל המקצועני של דייויד בקהאם, אינטר מיאמי, עבר ייסורים קשים בדרכה ל-MLS. היו אתרים מרובים לאיצטדיון שהוצעו ונפסלו, הצבעה ציבורית מכרעת, ערעורים משפטיים ושלל מאבקים פוליטיים - רק כדי להגיע למקום בו הוא נמצא כיום - משא ומתן על בניית איצטדיון של 25,000 מושבים לשימוש מגוון ובעלות של מיליארד דולר על מגרש גולף בבעלות העירייה.

בטקס השקת המועדון, הרבה בקהאם לדבר על החיבור שהוא חש למיאמי (צילום: רויטרס)

בינתיים, היות שהקבוצה אמורה להתחיל לשחק בליגה המקצוענית הבכירה בעוד 10 חודשים, היא נאלצה לנדוד לפורט לודרדייל ולבקש אישור לשפץ את איצטדיון לוקהארט הנטוש בעיר לשימוש למשחקיה המקצועניים בשתי העונות הראשונות, וכמתקן אימונים לאחר מכן.

החלוקה המבצעית הזו לא באה טוב לרבים במיאמי, שנאבקו שהקבוצה תמוקם בעירם וציפו ליותר מרק 18 משחקים מקצועניים בשנה, אלא לנוכחות מלאה ושוטפת של המועדון בקהילה. כעת נמצאת קבוצת המשקיעים בראשות בקהאם במצב מביך בו היא נאלצת לשכנע את מיאמי ש"את עדיין מספר 1 שלי!" בעוד השפתון של פורט לודרדייל מרוח לה על הקולר - ואם לא יצליחו כוכב-העל לשעבר וחבריו בהמתקת השפתיים, כל העסקה עם מיאמי עלולה להתבטל.

בעוד המגעים עם מיאמי התאפיינו בתמרונים זהירים, הקבוצה התקבלה בפורט לודרדייל בזרועות פתוחות. ראש העירייה, דין טראנטליס, נראה חוגג וצוהל בכנס של האתר Bisnow בשבוע שעבר, יום לאחר שמועצת עירו הצביעה להמשיך במגעים עם הקבוצה של בקהאם, ולא עם התארגנות כדורגל אחרת שביקשה להשתמש בנכס מזה זמן רב וחשה שקבוצת בקהאם מבקשת לדחוק את רגליה משוק המשחק היפה בדרום ומרכז פלורידה.

"בקהאם נחת!... נהיה מרכז הכדורגל!" ראש העיר פורט לודרדייל, דין טראנטליס, כנראה קצת מתבלבל בין איצטדיון לוקהארט בעירו לסנטיאגו ברנבאו במדריד (צילום: WLRN)

"דייויד בקהאם נחת!" אמר בפתח דבריו לבאי הכנס. "פורט לודרדייל הולכת להיות מרכז עולם הכדורגל. אנחנו כל-כך שמחים ומרוצים שהמועצה הצביעה פה אחד לגרום לזה לקרות". כעת, שבוע לאחר שזכתה לאישור בפורט לודרדייל, אינטר מיאמי ניצבת בפני המכשול הגדול הבא שלה: מועצת העיר מיאמי.

המועצה צפויה להצביע על תנאי החכירה בספטמבר. חורחה מאס, השותף המנהל והמשקיע העיקרי בקבוצה שבקהאם הוא פניה הציבוריות, דיבר בראיון לאתר Magic City Soccer על התוכניות בנוגע לאתר מלריס קאנטרי קלאב.

למאס צפוי מאבק קשה לאישור תוכניתו במועצת העיר. כרגע נראה שלאינטר מיאמי חסר קול אחד. חבר המועצה מנולו רייס הוא אחד המבקרים הקולניים של התוכנית, ואם יצביע נגד, הקול המכריע יהיה של ווילי גורט, שנפת הבחירה שלו כוללת את האתר המדובר והשכונות הסובבות.

מבטיח "בית למוחות יצירתיים" והכנסות של עשרות מיליונים. חורחה מאס עם שותפו המוכר יותר (צילום: קארל ג'וסט, מיאמי הראלד)

בראיון לאתר מג'יק סיטי סוקר שהתפרסם ביום שני שעבר, פנה מאס לחברי המועצה ישירות, וסיפר בפרוטרוט כיצד המועדון מארח קבוצות מיקוד ופגישות קהילתיות כדי לעמוד על החששות והרצונות של התושבים. הוא גם הזכיר להם את תוצאות הבחירות בנובמבר, אז הצביעו תושבי מיאמי ברוב מכריע בעד כניסת העיר למו"מ על אתר מלריס ללא צורך לשקול הצעות מתחרות.

מאס כינה את הפרויקט המוצע במלריס, שיכונה "מיאמי פרידום פארק", כ"מנוע צמיחה כלכלי" עבור העיר. הוא ציין את חשיבות שותפיו להשקעה במועדון, ביניהם מסאיושי סון ומארסלו קלאורה, המנכ"ל וסמנכ"ל התפעול, בהתאמה, של סופטבנק, בעלת השליטה בקרן השקעות הטכנולוגיה הענקית ויז'ן (Vision).

"מה שאנחנו מנסים לפתח במיאמי פרידום פארק הוא מרכז של טכנולוגיה שיוכל להיות בית למוחות יצירתיים של צעירים וצעירות בדרום פלורידה, שיוכל ליצור משרות בשכר גבוה", אמר. המועדון טוען כי פרויקט מיאמי פרידום פארק יביא להכנסה ממסים של 44 מיליון דולר בשנה לרשויות המקומיות הסובבות.

"מאמי, ברצינות נראה לך שאני עוברת לפורט לודרדייל? איפה הקלאס בזה?" הרעיה המפורסמת לא פחות, ויקטוריה בקהאם (צילום: גטי אימג'ס)

מאס הגן גם על ההחלטה לשחק את שתי העונות הראשונות בפורט לודרדייל, שם ימוקמו גם אקדמיית הנוער והמטה הטכני של המועדון, וכן קבוצת הבת של אינטר מיאמי, שתשחק ב-USL League One (הליגה השלישית בארה"ב). במו"מ עם פורט לודרדייל התחייבו אנשי אינטר מיאמי למתג את קבוצת המשנה בהתאם לעיר המארחת.

גלגולים שונים של קבוצת כדורגל מקצוענית בשם ה"סטרייקרס" שיחקו באיצטדיון לוקהארט מאז שנות ה-70' העליזות של פלה ומוטל'ה שפיגלר. "אנחנו נמצאים במגעים עם אלה הקשורים במותג הסטרייקרס", אמר מאס. "אנחנו רוצים לנהוג בכבוד רב בהיסטוריה המקומית ויש לנו כמה רעיונות מגניבים מאד".

שעות ספורות לאחר הראיון במג'יק סיטי סוקר צץ עוד אתגר משפטי למועדון. ויליאם דאגלס מויר, עורך דין ממיאמי, הגיש תביעה משפטית חדשה. הוא כבר תבע בעבר, בטענה שלא היתה לעירייה סמכות להיכנס למו"מ ללא הצעות מתחרות, אולם טענתו נדחתה בבית המשפט. כעת הוא מערער, אבל לפחות מכשול זה צפוי להיות מוסר מדרכם של מאס, אנשי סופטבנק רבי ההשפעה, ואליל הכדורגל לשעבר שרוצה לשחק אותה כמו בקהאם גם מתא הבעלים.

YOU MIGHT ALSO LIKE