מצטרפת אל קליפורניה והוואי: גם ניו יורק תאסור על השימוש בשקיות פלסטיק
הצעת החוק תאושר באופן סופי במהלך סוף השבוע, אך היא תחול רק בעוד שנה. בינתיים, פעילים למען איכות הסביבה מבקשים לאסור גם על השימוש בשקיות נייר. מושל המדינה, אנדרו קואמו: "ניו יורק ניצבת בראש המאבק למען ההגנה על המקורות הטבעיים שלנו, לתושבי המדינה הנוכחים ולכל הדורות הבאים"

ניו יורק עתידה להפוך למדינה השלישית בארצות הברית שתאסור על השימוש בשקיות ניילון, כך נודע בתום פגישה בין המחוקקים במדינה לבין המושל, אנדרו קואמו.

"השקיות מזהמות את הרחובות ואת טבע, והן עולות הון עתק למשלם המסים הממוצע" (צילום: AP)

לפי החוק, לסופרמרקטים לא יתאפשר להציע ללקוחות להשתמש בשקיות ניילון חד פעמיות בדומה לאיסור שחל בקליפורניה ב-2016. גם בהוואי יש איסור דומה, אך החוק במדינת האיים מאפשר למחוזות השונים לקבוע באיזה מידה הם מיישמים את החוק. התומכים בהצעה טוענים שמדובר בניצחון אדיר למאמצי איכות הסביבה, שכן שקיות פלסטיק גורמות לנזק רב ופוגעות בתעלות המים ובמערכת האקולוגית של המדינה.

"זוהי החלטה חכמה שתציב את ניו יורק בראש המאבק למען ההגנה על המקורות הטבעיים שלנו, לתושבי המדינה הנוכחים ולכל הדורות הבאים", אמר בהתרגשות המושל קואמו. באופן רשמי, החוק החדש ייכנס לתוקף רק בעוד שנה, במרץ 2020. במסגרת החוק, רשויות מקומיות יכולות לאפשר רכישה של שקיות אלה בעלות של 5 סנט כאשר 3 סנט יועברו לקרן מדיני להגנת הסביבה ו-2 סנט יועברו לרשות המקומית.

כלל שקיות הפלסטיק ייאסרו לשימוש, לא רק אלה שבקופה (צילום: AP)

פעילים למען איכות הסביבה גם דוחפים את המחוקקים במדינה לאסור על השימוש בשקיות נייר כחלק מהמאמץ לעודד צרכנים לעשות שימוש בשקיות רב-פעמיות. ולמרות הרצון לראות את שקיות הנייר נכנסות גם הן לחוק, פטריק מק'קללן, מנהל עמותת New York League of Conservation Voters, סיפר שהוא "נרגש" מהאיסור על שקיות ניילון: "הן מזהמות את הרחובות ואת טבע, והן עולות הון עתק למשלם המסים הממוצע. הייתי רוצה לראות איסור על כל השקיות החד פעמיות, אבל הסכם זה הוא צעד גדול בכיוון הנכון", הוא אמר.

הסיכום בין המחוקקים למושל הגיע היום, שלושה ימים בלבד לפני הועד הסופי בו קואמו צריך להגיש את התקציב השנתי לשנת המס 2019-2020. מדובר בתקציב של כ-175 מיליארד דולר, וביום ראשון יועלו עשרות הצעות חוק לדיון בסנאט ובבית הנבחרים המקומיים באולבני.

בקרוב גם שקיות הנייר יאסרו לשימוש? (צילום: AP)י

בחודש שעבר אמר המושל כי בכוונתו לסגור שלושה בתי כלא, וזאת בשל ירידה בכמות האסירים במדינה. אתמול (שישי) הגיעו המחוקקים לסיכום על סגירתם של שני בתי כלא, אך יתכן שבמהלך סוף השבוע יוחלט באופן סופי כיצד לפעול לגבי השלישי. הצעת חוק נוספת שאותה בוחנים המחוקקים היא תמחור הגודש במנהטן, דבר שיקל על עומסי התנועה בעיר וגם יגייס כספים לטובת שיפור תשתיות התחבורה.

בנוסף, המחוקקים בוחנים שתי אפשרויות של הטלת מס על מי שמחזיק בשני בתים במנהטן השווים מעל ל-5 מיליון דולר כ"א. האפשרות הראשונה מדברת על הטלת מס שנתי, אך יש מחוקקים שדורשים שמס זה ישולם במעמד הרכישה של הבניין. בכל מקרה, ההכנסה ממס זה תועבר גם היא לטובת שיפור תשתיות התחבורה.

YOU MIGHT ALSO LIKE