מחיר כבד למתיחה טלפונית: 20 שנה בכלא פדרלי
תושב לוס אנג'לס ששלח משטרה לביתו של אדם אחר בטענה שקרית לאירוע בני ערובה - מתיחה שנודעה כ-swatting - נידון לעונש הכבד אחרי שהמתיחה הסתיימה במותו של דייר הבית. השוטר שירה לא יועמד לדין

תושב לוס אנג'לס שגרם למותו של אדם בעקבות מתיחה טלפונית נידון ל-20 שנות מאסר בכלא פדרלי. זהו העונש הכבד ביותר שהוטל עד כה על מתיחה מסוג "swatting" שהפכה נפוצה בשנים האחרונות.

נורה לעיני בני משפחתו. אנדרו פינץ' (צילום: GoFundMe)

טיילר ראג' באריס, בן 26 מלוס אנג'לס, הודה בהגשת דיווח שקרי למשטרה, כמו גם בעשרות שיחות סעיפים נוספים שקשורים לשיחות בהן איש לא נפגע.

באריס הזעיק את המשטרה לביתו של אנדרו פינץ' בן ה-28 בוויצ'יטה שבקנזס, בדצמבר 2017, כחלק ממתיחה ששורשיה במשחק הרשת Call of Duty בו שיחק באריס ופינץ' כלל לא היה קשור אליו. באריס טען כי בביתו של פינץ' יש אירוע הכולל בני ערובה, זאת על אף שהיה מאות קילומטרים משם. בעקבות השיחה פרצו כוחות משטרה חמושים לביתו של פינץ' וירו בו בפתח ביתו, לעיני משפחתו. רק לאחר הירי התברר כי האירוע לא היה ולא נברא.

שני נאשמים נוספים בתיק עדיין מחכים להשפט. לדברי הרשויות, אחד מהם דחק בבאריס לבצע את המתיחה ולשלוח את המשטרה לכתובתו של הנאשם השני, כחלק מויכוח שפרץ ביניהם במהלך המשחק. באריס נענה לבקשת הנאשם, אלא שהנמען למתיחה עבר דירה ובכתובתו הישנה התגוררו פינץ' ומשפחתו. השוטר שירה בפינץ' בפועל לא הועמד לדין אך המשפחה תבעה את משטרת ועיריית וויצ'יטה בעקבות האירוע.

20 שנה בכלא, וזה פחות ממה שהתביעה רצתה. טיילר באריס (צילום: Wichita Eagle)

סטיבן מקאליסטר, התובע הפדרלי בתיק, אמר בתגובה לגזר הדין כי "swatting זה לא מתיחה. לשלוח משטרה וכוחות חירום לביתו של מישהו בהתבסס על מידע שקרי לחלוטין כסוג של בדיחה, מעיד על אדישות בלתי נתפסת לבטיחותם של אנשים אחרים".

כתב האישום נגד באריס הוגש בינואר אשתקד והוא הואשם בו בהריגה. עורכי דינו הגיעו עם התובעים לעסקת טיעון אך לא להסכמה על העונש. אף שהתביעה דרשה עבורו 25 שנות מאסר, השופט קיבל את עמדת ההגנה וגזר 20 שנות מאסר.

YOU MIGHT ALSO LIKE