שאף גז צחוק בזמן נהיגה, דרס למוות עו"ד ישראלי ופצע את משפחתו
זה מה שעשה לכאורה ג'יימס פרנקו, בן 27 מאבנטורה שבפלורידה, כשסטה ללא סיבה נראית לעין אל המדרכה ו"קצר" את אמיר פלג ז"ל, רעייתו ושתי בנותיהם, ששרדו עם צלקות בגוף ובנפש וללא מפרנס

התובעים במחוז מיאמי-דייד מאשימים את ג'וזף פרנקו בן ה-27 מאבנטורה בהריגה תוך נהיגה תחת ההשפעה, לאחר שהגיעו למסקנה שהוא היה תחת השפעת חמצן דו-חנקני (המכונה גם "וויפטס", פופרז, או בעברית "גז צחוק"), כשדרס משפחה על המדרכה והרג את אבי המשפחה, עורך הדין אמיר פלג ז"ל.

ברגע של פינוק מסומם, משפחה נשברה לרסיסים. אמיר ז"ל, זולמה ושתי בנותיהם שיחיו (צילום: GoFundMe)

פרנקו נעצר אתמול (רביעי) אחרי הצהריים והואשם בהריגתו של פלג ופציעת אשתו ושתי בנותיו. פלג המנוח היה פרקליט בחברת הנדל"ן קיין אנדרסון, וכן חבר פעיל בקהילת בית הכנסת בית תורה. החוקרים מאמינים כי פרנקו שאף גז צחוק זמן קצר לפני שסטה עם ההונדה אודיסי שלו בשדרות קולינס סמוך לרחוב 174.

לדברי עדי ראייה שנכחו במקום, לאחר שפגע במשפחה יצא פרנקו מן הרכב כשהוא נראה כאילו הוא מדבר עם מישהו בטלפון, ואז השליך צ'ימידן לתוך מיכל אשפה סמוך. השוטרים מצאו 12 מכלים ריקים של חמצן דו-חנקני, ותשעה נוספים מלאים.

המכלים נשאו תוויות עליהן נכתב “XXX Platinum Triple Refined Cream Chargers", מוצר לצרכים אירוטיים שנמכר באצטלה של גז לצורך הכנת קצפת. "מוכן למריחה", נאמר בפרסומת למוצר (גז החמצן הדו-חנקני מסייע להרפות את השרירים ובכך מקל על אקטים מיניים מסוימים. בלי קשר לכך, כפי שיודע כל מי שעבר טיפול מכאיב מספיק אצל רופא השיניים, הסם מעניק גם תחושה אופורית).

"הייתי מוכרחה לראות מי זה שפגע במשפחה שלי". ג'וזף פרנקו (צילום: NBCMiami)

על פי הראיות בתיק, המכלים נקנו בחנות של סמים קלים ("סמוק שופ") בצפון מיאמי-דייד יום קודם לכן. התובעים הגישו את כתב האישום לאחר ששלחו את המכלים למעבדה פלילית מיוחדת בטקסס, שם אושר כי במכלים היתה כמות של חמצן דו-חנקני מעבר למותר בחוק. הקופסא השחורה של מכוניתו הראתה שהוא לא בלם ואף לא ניסה לסטות בטרם התרסק לתוך משפחת פלג.

פרנקו היה עד כה במעצר בית, לאחר שהוגש נגדו כבר לאחר התאונה כתב אישום על שיבוש ראיות בשל השלחת התיק עם מכלי הגז. אתמול, כאמור, הוא הסגיר את עצמו כדי לעמוד בפני מלוא האישומים החמורים שהביא על עצמו לכאורה. "הייתי מוכרחה לראות מי זה שפגע במשפחה שלי, שווידא שלילדים שלי לא יהיה מודל חיקוי או אבא שיעזור להם לעבור את החיים, ולי לא יהיה בעל שיהיה איתנו", אמרה אלמנתו של פלג ז"ל, זולמה גיו פלג.

YOU MIGHT ALSO LIKE