ביהמ"ש קבע: 80 מיליון דולר לגבר שחלה בסרטן לאחר שהשתמש בקוטל עשבים
בהחלטה שעשויה ליצור תקדים לאלפי תביעות דומות נוספות, חבר המושבעים בביהמ"ש בסן פרנסיסקו קבע כי אדווין הרדמן בן ה-70 זכאי לקבל פיצוי כספי של 80 מיליון דולר מחברת מונסנטו, שפיתחה את Roundup שבו עשה שימוש במשך שנים רבות

חבר מושבעים בסן פרנסיסקו החליט מוקדם יותר היום (רביעי) כי פיצוי בסך 80 מיליון דולר יוענק לאדווין הרדמן בן ה-70, שחלה בסרטן לאחר שהשתמש בקוטל עשבים של Roundup. כעת טוענים עורכי דינו של הרדמן כי התקדים שנקבע היום עשוי לסייע למאות חולים נוספים שהגישו תביעות דומות.

אדווין הרדמן, חלה בסרטן ויקבל פיצוי של 80 מיליון דולר (צילום: Getty Images)

הרדמן אובחן כסובל מלימפומה שאינה הודג'קין, והוא הגיש תביעה כנגד חברת מונסנטו, שפיתחה את Roundup, לאחר שהשתמש במוצריה במשך שנים רבות. בשבוע שעבר, ששת חברי חבר המושבעים קבעו שהחברה נושאת באחריות למחלתו, וכאמור מוקדם יותר היום אותו חבר מושבעים קבע כי הוא יזכה לפיצוי כספי של 80 מיליון דולר.

ברחבי ארצות הברית מתנהלים כיום אלפי תביעות דומות שהוגשו כנגד מונסנטו, ורק בחודש אוגוסט האחרון קבע חבר מושבעים אחר שגבר שחלה בסרטן בעקבות השימוש זכאי לפיצוי כספי של 289 מיליון דולר. השופט בתיק זה החליט להוריד את הסכום ל-78 מיליון דולר, אולם מונסנטו בכל זאת הגישה ערעור על ההחלטה.

החברה פיתחה את הקוטל עשבים בשלהי שנות ה-70, וכיום ניתן למצוא את המוצר ביותר מ-160 מדינות, לרבות ארצות הברית וישראל. עורכי דינו של הרדמן הגיבו להחלטת חבר המושבעים ואמרו: "על מונסנטו לשנות באופן קיצוני אתה הצורה בה היא מנהלת את העסק. העובדה שאיש מטעמה לא הגיע במהלך המשפט כדי לנסות ולהגן על החברה אומרת הכל".

YOU MIGHT ALSO LIKE