35 מייל ממידטאון מנהטן: מצב חירום בשל חצבת
מחוז רוקלנד, פחות משעה נסיעה מטיימס סקוור, הכריז על מצב החירום לאחר ש-151 מקרים מאומתים נרשמו במחוז הפרברי נכון ל-21 בחודש זה. על קטינים בלתי-מחוסנים ייאסר להימצא במקומות ציבוריים

מחוז רוקלנד שמצפון לעיר ניו יורק יכריז על מצב חירום כלל-מחוזי בשל התפרצות החצבת לאחרונה במקום. החל בחצות מחר, יום רביעי, ה-27 במרץ, ייאסר כל קטין מתחת לגיל 18 שאינו מחוסן נגד חצבת להימצא במקום ציבורי עד שיקבלו את החיסון המשולש (אדמת-חצבת-חזרת), לפחות עד שמצב החירום יפוג בעוד 30 יום.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

הצו הוצא מתוקף החוק הביצועי של מדינת ניו יורק. מנהל מחוז רוקלנד, אד דיי, ציטט את החוק, המעניק לרשויות המקויות סמכויות גורפות "במקרה של חשש סביר מפני סכנה מיידית לציבור". נכון ל-21 במרץ היו במחוז - 35 מייל בלבד ממידטאון מנהטן - 151 מקרים ודאיים של חצבת במחוז. חצבת היא מחלה מידבקת ביותר הנישאת באוויר והיא מתפשטת בקלות רבה כתוצאה משיעולים ועיטושים.

על פי המרכז לבקרת מחלות (CDC), תסמיני החצבת אינם מופיעים בטרם עברו 7-14 יום לאחר שאדם נדבק. הסימנים הראשונים למחלה הם חום גבוה, שיעולים, אף נוזל ופריחה. המקומות הציבוריים בהם ייאסר על הבלתי-מחוסנים להיות כוללים בתי ספר, חנויות, בתי תפילה ותחבורה ציבורית.

חיסונים זה דווקא דבר אחד שענקיות הפארמה לא עושות עליו קופה על חשבונכים. חסנו ואמצו (אילוסטרציה: DW)

ואיך בדיוק האיסור הזה יעבוד? המשטרה המקומית לא תתחיל ללכת לאנשים אחד-אחד ולבקש תעודות חיסון. אבל אם יתברר, בדיעבר, שהורים הרשו לילד\ה בלתי מחוסנים להיות במקום ציבורי - הם יהיו צפויים לכאב ראש משפטי לא קטן - שישה חודשי מעצר ו\או 500 דולר קנס. 

"לא נשב בחיבוק ידיים בזמן שילדים בקהילה שלנו נמצאים בסכנה". אד דיי, מנהל מחוז רוקלנד (צילום: פייסבוק)

"אנחנו קוראים להם לחסן את הילדים שלהם", אמר דיי. "אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים בזמן שילדים בקהילה שלנו נמצאים בסכנה". לדבריו של דיי, בעיית החצבת במחוז היא הגרועה בארה"ב. "מה שאנחנו עושים כאן הוא לשנות מגמה שהולכת בכיוון הלא נכון", הוסיף. "יש דבר שנקרא טובת הכלל ואנחנו מנסים לעשות כמיטב יכולתנו כחברה כדי לוודא את שלומם של כולם". 

YOU MIGHT ALSO LIKE