מעל אלף איש בהפגנת הקהילה הישראלית בוואלי לוס אנג'לס כנגד ביקורה של אילהאן עומאר
כמות גדולה של מפגינים התייצבה למחות מחוץ למלון הילטון בשדרות קנוגה נגד ביקורה של המחוקקת שמשתמשת בקלישאות אנטישמיות באמירותיה

יותר מאלף איש, חברי הקהילה הישראלית בלוס אנג'לס, הפגינו במהלך ערב שבת בוודלנד הילס, בשל ביקורה של חברת בית הנבחרים אילהאן עומאר (דמוקרטית ממינסוטה) אשר נשאה דברים במסגרת נשף ה-ואלי השנתי של המועצה ליחסי אמריקה והאיסלאם (CAIR), שנערך במלון הילטון.

הפגנת הקהילה הישראלית בוודלנד הילס (צילום: אווה אילוז)

"אנשינו יעבדו באירוע. אנחנו לא נוהגים לחשוף את המספרים", מסר עוד לפני תחילת האירוע, השוטר סאל רמירז מיחידת קשרי התקשורת של משטרת לוס אנג'לס, לכלי התקשורת שנכחו במקום. כאמור, מחוץ לאירוע אכן התקיימה הפגנה סוערת, בהשתתפות רבים מהקהילה הישראלית, נגד דבריה החוזרים והנשנים, הנגועים בסטריאוטיפים אנטישמיים, של המחוקקת הטרייה.

כצפוי באירועים מסוג זה, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים על מנת לשמור על הסדר בין שני מחנות המפגינים כאשר מהצד השני, על פי הדיווחים, כמות תומכיה של עומאר מנתה עשרות בודדות בלבד. לצד דגלי ישראל, ניצפו באירוע גם כרזות התומכות בנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ובנוסף כרזות עם תמונתה של עומאר עם הכיתוב "לא לאנטישמיות" כאשר באחת מהן היא נראית כשלצידה צלב קרס. מפגין אחר עמד כשהוא עונד טלאי צהוב על חולצתו.

עומאר, אחת משתי המוסלמיות הראשונות שנבחרו אי פעם לקונגרס, ספגה גינויים מכיוונים רבים, גם במפלגה הדמוקרטית ובעיקר כמובן במפלגה היריבה, כשצייצה בתחילת החודש שעבר ש"איטס אול אבאוט דה בנג'מינז, בייבי", כשכוונתה שהתמיכה הדו-מפלגתית הנרחבת והמסורתית בישראל בקרב מחוקקי ארה"ב מקורה רק בשיקולי ממון. ב-2012, שש שנים לפני שנבחרה ובמהלך מבצע "עמוד ענן" בעזה, צייצה כי "ישראל היפנטה את העולם".

עומאר התנצלה על הדברים ואמרה כי אנטישמיות היא תופעה אמיתית ואני אסירת תודה לבעלי ברית ועמיתים יהודים שמשכילים אותי בנוגע להיסטוריה הכאובה של קלישאות אנטישמיות". עם זאת, היא עמדה מאחורי ביקורתה נגד ישראל. "להתנגד לנתניהו ולכיבוש זה לא אותו דבר כמו להיות אנטישמי. אני אסירת תודה לבעלי ברית יהודים רבים שהשמיעו קול ואמרו את אותו הדבר", צייצה.

במהלך האירוע, שהתקיים תחת הכותרת "מקדמים את הצדק: מחזקים את המוסלמים ב-ואלי", ארגון השמאל היהודי Jewish Voice for Peace קיבל את אות "אביר הצדק" לשנת 2019.

זהו רק אחד משני אירועים פוליטיים במרכזים איסלאמיים בעיר המלאכים היום. מוקדם יותר בשבת דיבר הסנאטור ברני סאנדרס (עצמאי, ורמונט), אחד המתמודדים המובילים למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, במרכז האיסלאמי של דרום קליפורניה כדי לדון בטבח במסגדים בניו זילנד, ודיבר על מורשתו היהודית והקשר שלה להתנגדותו לגזענות. אחר הצהריים המשיך סאנדרס לעצרת בחירות בגרנד פארק.

(קרדיט צילומים: אווה אילוז)

YOU MIGHT ALSO LIKE