מעל אלף איש בהפגנת הקהילה הישראלית בוואלי לוס אנג'לס כנגד ביקורה של אילהאן עומאר
כמות גדולה של מפגינים התייצבה למחות מחוץ למלון הילטון בשדרות קנוגה נגד ביקורה של המחוקקת שמשתמשת בקלישאות אנטישמיות באמירותיה

משטרת לוס אנג'לס (LAPD) התייצבה בנוכוחות גבוהה מהרגיל במהלך ערב שבת, כשחברת בית הנבחרים אילהאן עומאר (דמוקרטית ממינסוטה) נשאה דברים בנשף ה-ואלי השנתי של המועצה ליחסי אמריקה והאיסלאם (CAIR), שנערך במלון הילטון באזור.

"אנשינו יעבדו באירוע. אנחנו לא נוהגים לחשוף את המספרים", אמר השוטר סאל רמירז מיחידת קשרי התקשורת של משטרת לוס אנג'לס לעיתון המקומי דיילי ניוז. מחוץ לאירוע מתקיימת הפגנה סוערת, בהשתתפות רבים מהקהילה הישראלית, נגד דבריה החוזרים והנשנים, הנגועים בסטריאוטיפים אנטישמיים, של המחוקקת הטרייה.

עומאר, אחת משתי המוסלמיות הראשונות שנבחרו אי פעם לקונגרס, ספגה גינויים מכיוונים רבים, גם במפלגה הדמוקרטית ובעיקר כמובן במפלגה היריבה, כשצייצה בתחילת החודש שעבר ש"איטס אול אבאוט דה בנג'מינז, בייבי", כשכוונתה שהתמיכה הדו-מפלגתית הנרחבת והמסורתית בישראל בקרב מחוקקי ארה"ב מקורה רק בשיקולי ממון. ב-2012, שש שנים לפני שנבחרה ובמהלך מבצע "עמוד ענן" בעזה, צייצה כי "ישראל היפנטה את העולם".

עומאר התנצלה על הדברים ואמרה כי אנטישמיות היא תופעה אמיתית ואני אסירת תודה לבעלי ברית ועמיתים יהודים שמשכילים אותי בנוגע להיסטוריה הכאובה של קלישאות אנטישמיות". עם זאת, היא עמדה מאחורי ביקורתה נגד ישראל. "להתנגד לנתניהו ולכיבוש זה לא אותו דבר כמו להיות אנטישמי. אני אסירת תודה לבעלי ברית יהודים רבים שהשמיעו קול ואמרו את אותו הדבר", צייצה.

האירוע היום, תחת הכותרת "מקדמים את הצדק: מחזקים את המוסלמים ב-ואלי", אמור להתחיל בשעה 5:30 אחר הצהריים במלון ההילטון ארגון השמאל היהודי Jewish Voice for Peace יקבל באירוע את אות "אביר הצדק" לשנת 2019.

ברני סאנדרס מדבר במרכז האיסלאמי של דרום קליפורניה הבוקר

זהו רק אחד משני אירועים פוליטיים במרכזים איסלאמיים בעיר המלאכים היום. מוקדם יותר בשבת דיבר הסנאטור ברני סאנדרס (עצמאי, ורמונט), אחד המתמודדים המובילים למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, במרכז האיסלאמי של דרום קליפורניה כדי לדון בטבח במסגדים בניו זילנד, ודיבר על מורשתו היהודית והקשר שלה להתנגדותו לגזענות. אחר הצהריים המשיך סאנדרס לעצרת בחירות בגרנד פארק.

YOU MIGHT ALSO LIKE