אז מה הסיפור של "פלורידה מן"?
"גיבור העל" ממדינת השמש הזורחת מככב בימים האחרונים באתגר אינטרנטי שמזמין אנשים לחפש את המעשה המשונה שעשה מישהו מפלורידה ביום הולדתם. מה הפך את המדינה הדרומית לחלם המודרנית?

"פלורידה מן" נחשב כבר תקופה ארוכה כמונח שווה ערך לטיפוס בעייתי ולא מוצלח. כמעט כמו הרשל'ה או ג'וחא מהמעשיות העממיות. אבל בימים האחרונים הפך "גיבור העל" למם (Meme) מסוג חדש.

חלם המודרנית. פלורידה (צילום: NexusMedia)

אתגר אינטרנטי קורא לאנשים לגגל את הביטוי Florida Man בצירוף תאריך הלידה שלהם כדי לראות מה עשה אדם כלשהו ממדינת השמש הזורחת באותו תאריך. גולשים רבים מעלים את התוצאות מיום הולדתם לרשתות החברתיות,וניתן לראות כי כמעט עבור כל יום בשנה מישהו עשה משהו: החל מניסיונות שוד כושלים מטופשים במיוחד ועד לתחרויות אכילת מקקים, מישהו מפלורידה כבר ניסה את זה.

אבל איך קרה שדווקא פלורידה הפכה לחלם המודרנית, מקום שתושביו היו ללעג?

כתבה שהוקדשה לנושא ב-CNN הציגה שלושה הסברים אפשריים. הראשון הוא חוקי השקיפות החזקים של פלורידה, שמאפשרים לעיתונאים – ולכל אדם אחר שמתעניין בכך – גישה חופשית במיוחד למידע על תקריות עבר, פליליות ולא פליליות. לדברי ברברה פיטרסן, נשיאת עמותת "התיקון הראשון" של פלורידה, "כמעט מיד מרגע שתקרית מדווחת על ידי גופי האכיפה, אפשר להגיש בקשה לפי חופש המידע ולקבל את המידע על כך".

ויש גם שלל חשבונות טוויטר ל "פלורידה מן". זה אחד מהם (צילום מסך מטוויר)

גורם נוסף שהופך את פלורידה לכר פורה לכל כך הרבה סיפורים הוא האוכלוסיה הגדולה והמגוונת להפליא שיש במדינה. אל טומפקינס, חבר סגל במכון למחקרי תקשורת בעיר סנט פטרסבורג שבפלורידה, אמר כי "אנשים לא מבינים כמה פלורידה ענקית. כשאתה שם יותא אנשים במקום כלשהו, כנראה שתצא עם יותר סיפורים משוגעים". אף שיש מדינות עם אוכלוסיה גדולה יותר, העובדה שבפלורידה היא מרוכזת באזורים מסוימים ויוצרת צפיפות ממוקדת, מובילה לתקריות ייחודיות.

והגורם השלישי – אולי הצפוי מכולם – הוא מזג האוויר. בפלורידה חם ולח כמעט כ השנה, ובשל כך אנשים מבלים את רוב זמנם בחוץ, מועדים לפורענות. לפי קרייג פיטמן, עיתונאי מקומי שכתב ספר על המוזרויות של פלורידה, "בסופו של דבר, הם הולכים לרדוף אחד אחרי השני עם מאצ'טות בויכוח על איזה כלב חרבן על איזו מדשאה".

YOU MIGHT ALSO LIKE