בלב קמפוס בניו יורק: מרצה מואשם שגייס כספים לארגון טרור פלסטיני
אנתוני אלסנדריני גייס כסף לארגון "Medical Air for Palestine", אך לארגון יש קשרים עמוקים עם החזית העממית לשחרור פלסטין, שעמד מאחורי רצח השר רחבעם זאבי ז"ל ופיגועים קשים נוספים. רוב מדינות המערב רואות בארגון כארגון טרור. תגובת המכללה: "מגנים את האנטישמיות בכל תוקף ולא נסבול שנאה מכל סוג בקמפוס"

מרצה במכללת קינגסבורו (Kingsborough Community College) שבברוקלין גייס כספים שהועברו לעמותה פרו-פלסטינית בבריטניה לה קשרים לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין".

המרצה המדובר, אנתוני אלסנדריני, על רקע הכניסה למוסד הלימודי (צילום: רויטרס / מכללת קינגסבורו)

מדובר במכללה בה לומדים כ-18 אלף תלמידים, והיא שייכת לאוניברסיטת העיר ניו יורק (City University of New York). במאי 2018 התקיים במכללה אירוע שכונה "פעילים צעירים למען פלסטין" ובו המרצה, אנתוני אלסנדריני, הפציר בנוכחים לתרום ממיטב כספם. "אני רק רוצה לציין שמתקיים אירוע גיוס כספים למען הפלסטינים. אם אתם בפייסבוק, בוודאי ראיתם את זה. אנא מכם, תרמו את מה שאתם מסוגלים לתרום", הוא אמר לנוכחים, כך על פי הקלטות שהגיעו לידי מערכת העיתון "דיילי ניוז" בניו יורק.

באופן אירוני למדי, האירוע התקיים כחלק מ"שבוע הגיוון" שערכה הנהלת המכללה. המרצה ביקש מהנוכחים, ביניהם סטודנטים רבים, לתרום את הכסף לארגון "Medical Aid for Palestine", או MAP. וחרף העובדה שהיא הוצגה כעמותה המסייעת לאוכלוסייה אזרחית, יש לה קשר הדוק לארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין". 

זהו הארגון שעמד מאחורי לא מעט פיגועים קשים ביותר שהתרחשו בישראל, לרבות הטבח בנמל התעופה לוד (כיום נתב"ג) בשנת 1972, פיגוע ההתאבדות בשוק הכרמל בשנת 2004 (בו שלושה ישראלים נרצחו) וההתנקשות ברחבעם זאבי ז"ל בשנת 2001. בשנת 1997, משרד החוץ האמריקאי הגדיר את הארגון כארגון טרור, וכעבור ארבע שנים הארגון נוסף לרשימה השחורה של ארגוני הטרור הבינלאומיים (בדומה לחיזבאללה, חמאס ואל-קאעידה), דבר שגרר סנצקיות רבות. דניאל לאופר מארגון NGO Monitor מסר כי "העניין הבוער בפרשה הוא שנטען שהתרומות יועברו לארגון רפואי-הומניטרי כאשר בפועל מדובר בפעילות פוליטית בוטה שאין לה שום קשר לתחום הרפואי". 

כרזה של אירוע ההתרמה שנערך למען "סיוע רפואי לפלסטינים"

אחד המייסדים של ארגון MAP הואשמה בעבר באנטישמיות, בייחוד על רקע העובדה ששיתפה ברשתות החברתיות סרטון בשם "The Zionist Matrix of Power", סרטון שהופק ע"י דיויד דיוק, לשעבר ראש ה-KKK. מכללת קינגסבורו הגיבה לפרשה בהודעה לקונית: "ישנה חקירה מתמשכת ומורכבת בכל הנוגע להאשמות של אנטישמיות בקמפוס. אנו לא מכירים שום הקלטה או את הנסיבות שבהן הוקלטה. למען הסר ספק, מכללת קינגסבורו מגנה את האנטישמיות בכל תוקף ולא נסבול שנאה מכל סוג בקמפוס".

ארגון MAP סירב להגיב, אך בהודעה שפורסמה לתקשורת אשתקד נטען כי "אנו מתעבים כל סוג של דעות קדומות, לרבות אנטישמיות. הצהרנו על כך בעבר. אין לנו שום קשר לארגוני טרור כלשהם", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE