דרום קוריאה: 1,600 אורחי בתי מלון צולמו בסתר לשידור חי באינטרנט
המשטרה בדרום קוריאה חשפה את הפרשה החמורה ועצרה שני בני אדם. על פי החשד, הם פעלו ב-30 מלונות ב-10 ערים במדינה. המשטרה: "היו מקרים כאלה בעבר, אבל זו פעם ראשונה שמצאנו שידור של הצילומים באינטרנט"

כ-1,600 בני אדם צולמו בסתר בתוך חדרי המלון שבהם התאכסנו, והצילומים הועברו בשידור ישיר באינטרנט, שם צופים שילמו כדי לצפות בהם, כך חשפה מוקדם יותר היום (רביעי) המשטרה בדרום קוריאה.

שתי דוגמאות של מצלמות שנתפסו בתוך חדרי המלון (צילום: משטרת קוריאה)

שני חשודים נעצרו בעקבות הפרשה, במסגרתה מצלמות זעירות הותקנו ב-42 חדרי מלון ב-30 מלונות שונים ב-10 ערים גדולות במדינה. על פי המשטרה, להנהלת המלונות לא היה ידע מקדים על העניין.

על פי החשד, מצלמות זעירות הותקנו בסתר בממירים, שקעי חשמל ומייבשי שיער, ומשם הועברו לשידור באינטרנט. האתר שאליו הועלו הצילומים לא נחשף, אך המשטרה המקומית טוענת שישנם כ-4,000 חברים באתר. מתוכם, 97 גולשים שילמו סכום חודשי של 44.95 דולר כדי לקבל חשבון "פרימיום" בו ניתן לבצע "הילוכים חוזרים". הפרשה נמשכה מנובמבר האחרון ועד לשבוע הראשון של מרץ, והאתר הכניס כ-6,000 דולר מדי חודש באמצעות המינויים.

"היו כבר מקרים כאלה בהם מצלמות הותקנו בסתר, אבל זו הפעם הראשונה שמצאנו אתר שמשדר את הצילומים בכל רחבי העולם", אמרו במשטרת דרום קוריאה. באופן כללי, למדינה בעיה חמורה בכל הנוגע למצלמות נסתרות. בשנת 2017, יותר מ-6,400 תלונות התקבלו במשטרה בגין מצלמות מסוג זה. לשם השוואה, בשנת 2012 הנתון עמד על 2,400 תלונות.

בחודשים האחרונים, הרשויות במדינה מחפשות אחר דרכים יציריתיות להילחם בתופעה. בחודש ינואר האחרון, ביהמ"ש הטיל עונש מאסר של 4 שנים על מנהל אתר "פורנו נקמה". ביהמ"ש אף הורה לבעלים לשלם פיצוי בגובה 1.26 מיליון דולר לקורבנות. מעניין יהיה לראות אם שני החשודים שנעצרו בגין פרשת המצלמות ייאלצו לשלם פיצוי לקורבנותיהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE