פורט לודרדייל: אושרו תכניות הבנייה לאצטדיון קבוצתו של בקהאם
ללא מימון ממשלתי, אינטר מיאמי ומשקיעים נוספים יהרסו ויבנו מחדש את אצטדיון לוקהארט, הממוקם סמוך לשדה התעופה בעיר. בעוד שנתיים הקבוצה תעבור לביתה החדש במרכז העיר מיאמי, אך היא לא תוכל לנטוש את פורט לודרדייל. מפקח העירייה: "מדובר ביום נפלא לעיר כולה"

חברי מועצת עיריית פורט לודרדייל הצביעו אתמול (שלישי) פה אחד בעד בניית אצטדיון חדש שישמש את קבוצת הכדורגל שאותה מקים כדורגלן העבר דיוויד בקהאם. בקהאם וקבוצתו ביקשו להרוס ולבנות מחדש את אצטדיון לוקהארט, שעתיד לשמש כמגרש הביתי של אינטר מיאמי במשך שנתיים.

כך יראה אצטדיון לוקהארט אחרי שייבנה מחדש (צילום: מועצת עיריית פורט לודרדייל)

אם הכל ילך כשורה, עבודות הבנייה של האצטדיון תחלנה כבר בחודש יולי הקרוב, והאצטדיון יהיה מוכן בעוד קצת פחות משנה, באביב 2020 כאשר עונת ה-MLS החדשה תפתח. כאמור, מדובר בהריסת אצטדיון לוקהארט, ששימש בעבר כמגרש הביתי של קבוצת ה-MLS הקודמת של דרום פלורידה, מיאמי פיוז'ן. האצטדיון החדש יכיל 18 אלף מושבים וצפוי להיות מהמתקדמים בליגת הכדורגל המקצועית של ארה"ב.

הקבוצה תקים במתחם זה את האקדמיה לכדורגל, כמו גם את מגרשי האימונים ומשרדי המועדון. הקבוצה צפויה לעבור לשחק באצטדיון גדול יותר, שגם אותו היא מוכנה לממן, הקרוב לשדה התעופה של מיאמי, אך הדבר לא צפוי לקרות לפני שנת 2023. תנאי חשוב שהציבו חברי המועצה הוא שהקבוצה תחתום על חוזה תפעולי של 50 שנים, כך שהיא לא תוכל לנטוש את האצטדיון בעוד שנתיים. בקהאם והשותפים שלו מנסים להקים קבוצה נוספת שתשחק ב-USL (הליגה השלישית בארה"ב) ותשמש כקבוצה-בת של אינטר מיאמי.

"מדובר ביום נפלא לפורט לודרדייל", אמר בן סורנסון, המפקח העירוני, שביחד עם ראש העיר דין טרנטליס, השניים נחשבים לתומכים הגדולים ביותר של הבאת קבוצת MLS לעיר. דקות אחדות לפני קיום ההצבעה, הסרטון הבא הוצג בפני חברי המועצה:

כאמור, התוכנית קוראת להרוס לחלוטין את אצטדיון לוקהארט, שנבנה בשנת 1959. על פי התוכנית, הפרויקט כולו יעשה במימון עצמאי, אך העירייה צפויה להעניק הטבות מס למועדון של בקהאם. 

למעשה, מדובר בהרבה יותר מאצטדיון. חזון המועדון הוא להקים מתחמי ספורט, בילוי ופנאי. הקרבה לנמל התעופה של פורט לודרדייל אומנם תסייע בהגעה אל האצטדיון, אך היא גם תגרום לכך שרעש המטוסים הנוחתים וממריאים יישמע בכל רחבי האצטדיון. עם זאת, זוהי מגמת בניית האצטדיונים בארה"ב, בייחוד בליגת ה-MLS.

התנאי החשוב ביותר שהציב בקהאם בפני מועצת העיר הוא שעבודות הבנייה יחלו בקיץ כדי שהאצטדיון יהיה מוכן לעונת הכדורגל הבאה. אם הדבר לא יקרה, יתכן שהקבוצה תשחק באחד מאצטדיוני הפוטבול בעיר עד שהאצטדיון במרכז העיר ייבנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE