שפעת קטלנית בניו ג'רזי: פעוט רביעי מת כתוצאה מהמחלה
רשויות הבריאות במדינה חשפו שהפעוט נפטר בבית החולים מוקדם יותר החודש, ולמעשה מדובר בפעוט הרביעי מאז שמת במדינה מאז החלה עונת השפעות הנוכחית. מפקח הבריאות במדינה: "עדיין אפשר לקבל זריקת חיסון". משרד הבריאות פרסם הנחיות למניעת התפשטות המחלה

עונת השפעות בניו ג'רזי נחשבת לאחת הקשות בשנים האחרונות, ומוקדם יותר היום (שלישי) חשפו רשויות הבריאות במדינה כי ארבעה תינוקות מתו כתוצאה משפעת במהלך החודשים האחרונים.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ד"ר שריף אלנחל, מפקח הבריאות של ניו ג'רזי, סיפר שמוקדם יותר החודש נפטרה בבית החולים פעוטה, ששמה לא פורסם. על פי החשד, הפעוטה שנפטרה לא התחסנה כפי שמומלץ, דבר שהוביל להדרדרות הדרגתית במצב הבריאות שלה. "זה לא מאוחר מדי, עדיין אפשר לקבל זריקת חיסון", אמר ד"ר אלנחל בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד הבריאות במדינה. 

כאמור, מדובר במקרה המוות הרביעי בניו ג'רזי מאז החלה עונת השפעות הנוכחית. רק לפני כמה שבועות חשפו אנשי משרד הבריאות שתינוק ופעוטה נפטרו כתוצאה משפעת, ובדצמבר האחרון נפטר תינוק נוסף מהמחלה. "מצער מאוד לשמוע על מקרים כאלה, ואני משתתף בצער המשפחה", אמר מפקח הבריאות.

"עדיין לא מאוחר מדי כדי להתחסן": ד"ר שריף אלנחל (צילום: יוטיוב)

כדי להילחם במגפת השפעות שפוקדת את המדינה, משרד הבריאות פרסם מספר הנחיות שעשויות למנוע מהמחלה להתפשט, לרבות שטיפת ידיים בתדירות גבוהה, לכסות את הפנים בעת שיעול ובעיקר להשאיר את הילדים בבית אם הם חולים. "הורים רבים שולחים את הילדים לבית הספר עם מערכת חיסונית חלשה, ואז המצב הבריאותי רק הולך ומדרדר", מסביר ד"ר אלנחל, שגם ביקש מההורים שלא להסס לקחת את הילדים לבדיקות במרפאות אם הם חולים.

YOU MIGHT ALSO LIKE