3 הרוגים ומיליונים בטווח הסכנה: הצפות בכל רחבי המידווסט
סגן הנשיא פנס הגיע אחר הצהריים לנברסקה, שם הוא מסייר בין ההריסות והנזק הרב שהוסב לאזור. בסיס המשמר הלאומי נאלץ לפנות את מטוסי ההרקולס שלו בשל הצפת השדה, ובערים מסוימות חוששים מהמשך הסערה. "זהו מצב רציני ביותר, ונגיב בהתאם", אמר ראש עיריית פרגו

מוקדם יותר היום הכריזו 74 ערים, 65 מחוזות וארבעה אזורים של ילידים אינדיאנים בנברסקה על מצב חירום, וזאת בעקבות הצפתם של נהרי האזור, דבר שהוביל לשטפונות בכל אזור המידווסט.

כבישים רבים נמצאים מתחת למים בנברסקה (צילום: טוויטר)

שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהאירועים הקשים במדינה. על פי שירות מזג האוויר הלאומי (NWS), שבעה מיליון תושבים ב-14 מדינות עדיין נמצאים בסכנה. משרד החקלאות בנברסקה אף העריך את הנזק למשק ביותר ממיליארד דולר. בשעות אחר הצהריים נחת במדינה סגן הנשיא, מייק פנס, שאליו הצטרפו מושל נברסקה, פיט ריקטס, ומושלת איווה, קים ריינולדס.

"נחתתי באומהה, נברסקה כדי להביט מקרוב בנזק הרב ולהודות למתנדבים ולכוחות ההצלה. לבם של כל אזרחי ארה"ב עם תושבי המידווסט", צייץ סגן הנשיא לאחר ההגעה.

סגן הנשיא פנס עם נחיתתו בנברסקה, לפני זמן קצר (צילום: VP@)

"כ-200 מייל של סוללות עפר בנברסקה, מיזורי, איווה וקנזס ניזוקו והובילו לשטפונות", הסבירו בחיל ההנדסה של צבא ארה"ב. כתוצאה מכך, עשרות אלפי תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם. "הסוללות נפרצו ואנחנו אפילו לא בעונה 'הרטובה' בה מפלס המים נוטה לעלות", אמר טום בולוק, מנהל הסוכנות למקרי חירום במחוז הולט שבמיזורי.

טים מהוני, ראש עיריית פרגו (צפון דקוטה) הכריז על מצב חירום בעירו ואמר: "זהו מצב רציני ביותר, ונגיב בהתאם. חשוב ביותר שכולם ידעו שאנחנו זקוקים לעזרת הציבור, אסור לנו לזלזל במה שקורה", הוא אמר. בעיירה פריפורט (אילנוי) פונו קרוב למחצית מתושבי המקום בשל השיטפונות, ובכירים בעירייה חוששים שזו תהיה ההצפה הגדולה בהיסטוריה של מערב המדינה.

פינוי מטוסי ההרקולס מבסיס המשמר הלאומי (צילום: טוויטר)

גם במיזורי נאלצו הרשויות לפנות תושבים, לדוגמה במחוז אצ'ינסון, שם 130 משפחות פונו לאחר שנזק רב נגרם לבתיהם. "4-5 הימים הקרובים הולכים להיות מאתגרים", אמרה רונדה וויילי, מנהלת מוקד החירום 911 במחוז. במרחק קצר משם, בעיר סיינט ג'וזף (מיזורי) מתכוננים ליום חמישי, אז נהר מיזורי צפוי לעלות על גדותיו, כך על פי ה-NWS. בסיס גדול של המשמר הלאומי של ארצות הברית החליט לפנות את עשרות מטוסי ה-C-130 ("הרקולס").

באיווה הסמוכה, עיירות רבות דיווחו כי גובה המים הגיע ל-10 רגל, כך שמרבית המבנים בעלי קומה אחת נותרו מתחת למים. מנהל מקרי החירום במחוז, לארי הארסט, טוען שמדובר בהצפה קשה יותר מזו שנרשמה ב-1952 וכמעט מחקה את העיר: "זה דווקא די שונה ממה שהיה לנו ב-52, המצב הרבה יותר קשה כעת", הוא אמר. מושל איווה סיירה במקום אתמול ואמרה ש"בחיים לא ראיתי נזק כזה, זה כמו אוקיינוס".

YOU MIGHT ALSO LIKE