האספרסו של הבוקר לא רק מעיר אותך: הוא יכול להועיל לך הרבה יותר מזה
חוקרים מצאו כי פולי קפה מכילים תרכובות כימיות שיכולות להאט או לעצור את הפוטנציאל הקטלני של מחלת סרטן הערמונית

ממחקר חדש שנערך ביפן נמצא, כי כימיקלים שנמצאים בתוך פולי קפה הפסיקו את התפתחותה של מחלת סרטן הערמונית בתאי עכברים. שתי התרכובות המועילות, על פי המחקר, נמצאות בקפה אספרסו ולא בקפה מסונן.



על פי המחקר, נמצא קשר בין התרכובות לבין עצירה בהתרבות התאים הסרטניים, שלעתים קרובות עמידים בפני תרופות נגד סרטן. למרות המחקר האמור, יש צורך לבדוק את הממצאים על תאים אנושיים, אך החוקרים סבורים כי מדובר בפריצת דרך מבטיחה במסגרת המאבק במחלת הסרטן.

המחקר כלל בדיקה של שש תרכובות שנמצאות בקפה והשפעתן על תאי אנוש שהיו נגועים בסרטן הערמונית שהוכנסו לכלי מעבדה. לאחר מכן נבדקו התרכובות על תאים של 16 עכברים. לדברי החוקרים, נמצא קשר בין שתי תרכובות שנמצאות בקפה לבין העיכוב בצמיחה של תאים סרטניים בקרב עכברים. הכימיקלים הובילו להאטה משמעותית בצמיחת הגידול הסרטני, בהשוואה לעכברים שלא טופלו בתרכובות.



למרות הממצאים, הדגישו החוקרים כי יש צורך בעבודת מחקר נוספת, וכי הממצאים לא אמורים לגרום לאנשים לשנות את צריכת הקפה שלהם. לדבריהם, לקפה יכולות להיות השפעות חיוביות ושליליות, לכן יש לדעת יותר על המנגנונים שמאחורי הממצאים, לפני שניתן יהיה לחשוב על יישומים קליניים.

YOU MIGHT ALSO LIKE