המפגש עם ניצולת השואה לא עזר: התיכון בקליפורניה ממשיך להפיץ שנאה
ימים ספורים לאחר המפגש עם קרובת משפחתה של אנה פרנק התמלא תיכון "ניופורט הרבור" בעלונים ועליהם צלבי קרס. תלמיד בבית הספר, נכד לניצולת שואה: "זה מרגיש שאנחנו לא רצויים בבית הספר שלנו"

עלונים ובהן צלבי קרס חולקו בתיכון "ניופורט הרבור" שבניופורט ביץ', קליפורניה, ימים ספורים לאחר מפגש עם ניצולת השואה אווה שלוס, אחותה החורגת של אנה פרנק.

התלמידים התנצלו אבל השנאה ממשיכה. אווה שלוס (צילום: CNN)

עשרה עלונים עם סמלי השנאה התגלו בבית הספר ביום ראשון האחרון בשעות הבוקר. המשטרה הוזעקה למקום והעלונים הוסרו. אף שחלוקתם או תלייתם אינה עבירה כשלעצמה, המשטרה פתחה בחקירת האירוע. מנהל בית הספר שון בולטון מסר כי "פעם נוספת אנחנו מגנים כל אקט של אנטישמיות ושנאה בכל צורה שהיא. אנחנו נמשיך להיות ערניים ולדאוג לתלמידים ולצוות שלנו".

המעשה המכוער אירע פחות משבוע לאחר שהתלמידים נפגשו עם שלוס, ניצולת שואה שאומצה על ידי אוטו פרנק כשנישא לאמה לאחר המלחמה. באופן מצער, המפגש עם שלוס היה כשלעצמו עונש חינוכי לאחר גילוי השנאה האחרון שארע בבית הספר, כשכמה מתלמידיו תיעדו עצמם במסיבה שבה כוסות השתייה אורגנו בצורת צלב קרס. לאחר פרסום התמונות הרב ראובן מינץ שעובד עם הקהילה המקומית ארגן את המפגש עם שלוס, שהוכתר כהצלחה – התלמידים דיווחו כי הם מבינים טוב יותר את משמעות הסמל והמעשה שלהם והתנצלו בפני בית הספר והקהילה היהודית.

משחק השתייה שהתחיל את גל ביטויי השנאה שלא הסתיים גם אחרי הבהרת משמעויות הסמל (צילום מתוך טוויטר, דרך CNN)

הרב מינץ סבור שהעלונים החדשים לא נתלו על ידי תלמידים מבית הספר אלא על ידי גורם מבחוץ, הטענה לא מקלה על רגשות התלמידים. מקס דרייקפורד, תלמיד שמינית ונכד לניצולת שואה, הגדיר את המעשה "סופר פוגעני. זה צעד אחורה. העלונים שולחים מסר שאנחנו לא רצויים בבית הספר שלנו".

קטרינה פולי, ראשת עיריית קוסטה מסה שבה אירעה המסיבה שבה תועד צלב הקרס מכוסות, הוסיפה בראיון לרשת CNN: "זה אומר לי שיש קבוצה קטנה של אנשים שרוצה להפחיד תלמידים מלדבר. אנחנו לא נרשה לזה לקרות. הם מנסים להפחיד קהילה שלמה מלדבר".

YOU MIGHT ALSO LIKE