רואים לכם בעיניים: בדיקה חדשה יכולה לזהות סימפטומים של אלצהיימר טרם הופעתם
מטרת החוקרים היא להשתמש בטכנולוגיה החדשה, על מנת לזהות אלצהיימר לפני הופעת הסימפטומים, ולעקוב אחר השינויים באנשים המשתתפים בניסויים לשם פיתוח טיפולים חדשים במחלה

חוקרים פיתחו בדיקת עיניים שיכולה לזהות סימנים של אלצהיימר לפני הופעת הסימפטומים. הטכניקה החדשה הראתה, כי רשת של כלי דם ברשתית דלילה יותר אצל הסובלים מהמחלה. הבדיקה מעלה את הסיכוי לכך שאופטיקאים יוכלו לבדוק את בריאות המוח, במהלך בדיקות לשם עדכון מרשמים למשקפיים.



הבדיקה כוללת טכניקת הדמיה, שמאפשרת לרופאים לראות ברזולוציה גבוהה כלי דם קטנים יותר מאשר שיער אדם. המדענים השתמשו בטכנולוגיה על מנת להשוות בין רשתית של חולי אלצהיימר לבין רשתית של אנשים עם ליקויים קוגניטיביים מתונים ואנשים עם מוח נורמלי.

לדברי החוקרים, יתכן והשינויים בצפיפות כלי הדם בעיניים מצביעים על מה שמתרחש בכלי הדם הזעירים שבמוח. החוקרים הוסיפו, כי אם ניתן לזהות את השינויים האלה, בכלי הדם ברשתית, לפני שהשינויים בקוגניציה, מדובר בבדיקה שתשנה את כללי המשחק באשר לזיהוי ולטיפול במחלה.



החוקרים אמרו עוד, כי אבחון מוקדם של מחלת אלצהיימר הוא אחד הצרכים הגדולים שנותרו ללא מענה. אין אפשרות לזהות ולאבחן את מספר החולים במחלה באמצעות טכניקות הקיימות כיום, כגון MRI מוח. מטרת החוקרים היא להשתמש בטכנולוגיה של בדיקת העיניים, על מנת לזהות אלצהיימר לפני הופעת הסימפטומים, ולעקוב אחר השינויים באנשים המשתתפים בניסויים לשם טיפולים חדשים במחלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE