גאווין ניוסום צפוי להודיע על הפסקת עונש המוות בקליפורניה
הצו ייכנס לתוקפו מהיום, 13 במרץ, וישפיע על 737 הנידונים למוות במדינה. אין בידו סמכות לבטל את עונש המוות, אך הוא יכול שלא לחתום על צווי המוות

מושל קליפורניה גאווין ניוסום ישעה היום (רביעי) את ההוצאות להורג הצפויות במדינה, ויעניק למעשה הקלה בעונש ל-737 האסירים שנמצאים כיום במחלקת הנידונים למוות. בנוסף, ניוסום צפוי לסגור את חדר ההוצאה להורג. כך מסר גורם בממשל.

לא יהיה שינוי בתנאי מאסרם של הנידונים למוות (אילוסטרציה: Shutterstock)

הלילה רמז ניוסום כי בכוונתו להודיע על "שינוי מדיניות משמעותי". הוא צפוי לחתום על צו ממשלתי שיביא לשינוי הזה כבר מהיום. על פי הגורם הממשלתי, אף נידון למוות לא ישוחרר ממאסר.

אגף הנידונים למוות בקליפורניה עמוס בעבריינים, כאשר רובם נמצאים במקום כבר עשורים רבים. ניוסום צפוי להודיע היום כי הוא מאמין שמדיניות הענישה יקרה וגורמת לנטל כבד על המדינה. כמו כן, המדיניות פוגעת בעיקר במיעוטים ובעבריינים הסובלים ממוגבלויות.

"אני לא מאמין שקהילה תרבותית יכול לטעון שהיא מהמובילות בעולם בזמן שהממשלה שלה ממשיכה בהוצאה להורג מכוונת ומפלה של תושביה" - זה מה שצפוי לומר היום ניוסום, בנאום שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

הצו החדש יפסיק את פרוטוקול הזרקת הרעל של קליפורניה, שמתנהל נגדו מאבק בבית המשפט. הוא לא צפוי לשנות את הרשעתם של האסירים או את תנאי כליאתם, ציין המקור.

יודיע על "שינוי מדיניות משמעותי". גאווין ניוסום (צילום: Shutterstock)

אלן קרייצברג, מומחית לעונש מוות מאוניברסיטת סנטה קלרה, ומתנגדת לעונש הקשה, קיבלה בברכה את הדיווח על הצעד של ניוסום. "המנהיגות המוסרית שהמושל מציג, מציבה אותנו בקו אחד עם מדינות וארצות אחרות במונחים של הפסקת עונש המוות", אמרה.

עם זאת, היא הוסיפה כי לניוסום את הזכות החוקית להפוך את עונש המוות במדינה, אך הוא יכול שלא לחתום על צווי המוות, ויכול להמתיק עונשי מוות בעונשי מאסר לכל החיים. מדינות אחרות שהפסיקו את עונש המוות בשטחן החלו את התהליך במושל שסירב לחתום על צווי המוות, הוסיפה קרייצברג.

YOU MIGHT ALSO LIKE