ניו יורק: ילדים שלא חוסנו נגד חצבת לא יוכלו לחזור לבתי הספר
בית משפט פדרלי סירב להפוך את הצו של נציבת החינוך, האוסר על כניסת ילדים לא מחוסנים למוסדות חינוך. הורי הילדים טוענים שהנציבה מפרה את זכויותיהם הדתיות

בית משפט פדרלי בניו יורק קבע אתמול כי לא יחייב לקבל חזרה לבית הספר 44 ילדים שלא חוסנו מפני חצבת. בית המשפט קבע זאת בשל "התפרצות החצבת חסרת התקדים". לדברי בית המשפט, התובעים, שביקשו להחזיר את ילדיהם לכיתות, "לא הצליחו להוכיח שטובת הציבור היא החזרת הילדים לכיתות", קבע השופט וינסנט בריסטי מבית המשפט ב-White Plains.

ההורים טוענים שהמחלה התפרצה רק בקרב יהודים-חרדים (אילוסטרציה:  Shutterstock)

הורים רבים לא שמחו למשמע הפסיקה הזו. "למנוע מהילד שלי להיות עם הכיתה שלו, המורים שלו והחברים שלו יוביל להשלכות חברתיות ופסיכולוגיות משמעותיות", אמרה אם לבן 4 שסירבה להזדהות. "הילד שלי מבולבל ולא מבין למה הוא לא יכול להגיע לגן".

מנגד, יש מי ששמחים על ההחלטה, ומבינים שהמאבק עוד רחוק מלהסתיים. "זכינו להצלחה, אבל התיק הזה עדיין לא נגמר", אמר התובע של מחוז רוקלנד, תומס הומבך, "אף אחד לא נהנה מהעובדה שהילדים האלה מחוץ למסגרות, אך הצעדים האלה מסייעים למנוע את התפרצות החצבת ואת הידבקות שאר התלמידים".

התביעה טוענת כי נציבת משרד החינוך במדינה, פטרישיה שנאבל רופרט, מפרה את זכותם הדתית של מתנגדי החיסונים בכך שאוסרת לצרף את ילדיהם למסגרות חינוכיות. לדברי התובעים, האיסור אינו נדרש משם שרוב מקרי החצבת התגלו בתוך קהילות יהודיות-חסידיות.

24 התובעים טוענים כי במהלך התפרצות מגיפת החצבת שהחלה בסתיו האחרון, לא דווח על אף מקרה של הידבקות בקרב הילדים שהורחקו מהמסגרות החינוכיות ב-Chestnut Ridge, בקרב בני משפחותיהם או שכניהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE