בדיחה או אפליה? "הבוסית מעדיפה אישה לתפקיד הזה"
כך נאמר לאריק הובר, בעל ותק של שלושה עשורים בשיווק בתחום הקוסמטיקה, בראיון עבודה בחברת התמרוקים סטילה, הנשלטת בידי אשפית ההשקעות הצבעונית לין טילטון. "זה כמו שיגידו לאישה לא תקבלי את הג'וב כי אין לך פין" אומר הובר

תושב מנהטן שהגיש מועמדות לתפקיד שיווק בכיר בחברת התמרוקים סטילה טוען כי נאמר לו שחסר לו דבר אחד קריטי כדי לקבל את המשרה: הוא לא אישה. "תעשה שינוי מין" אמר בכיר בחברה לאריק הובר בשיחת פולו-אפ שהוקלטה בחשאי.

אריק הובר עם דוגמנית העבר ואישה חזקה בתעשיית היופי כיום, ג'ניס דיקינסון (צילום: ניו יורק דיילי ניוז)

הובר הגיש תלונה למועצת שוויון ההזדמנויות בתעסוקה (Equal Employment Opportunity Commission) בטענה שנמנעה ממנו משרת סגן הנשיא הבכיר לשיווק בחברה בשל מגדרו. פרקליטו, אריק דינוצ'נזו, אמר לניו יורק דיילי ניוז כי הוא מתכוון להגיש תביעה בבית משפט פדרלי נגד סטילה ונגד יו"ר החברה, אשת ההון מוול סטריט לין טילטון.

"זה גרם לי להלם. הלם אמיתי", אמר הובר בן ה-52. "כשהוא הזכיר שינוי מין, לא האמנתי למה ששמעתי. מבחינתי זה אותו דבר כמו שאישה תיכנס למשרד ומישהו יאמר "לא, את לא יכולה לקבל את המשרה כי את לא זכר ואין לך פין".

הובר השיג את הראיון למשרה בסטילה ב-30 באוגוסט 2018. עם שלושה עשורי ניסיון בתחון, כולל בענקית התמרוקים לוריאל, הוא חשב שיש לו סיכוי לא רע. רנדי ג'ונס, מנכ"ל "פטריארך פטרנרס", חברת ההשקעות שסטילה נמצאת בבעלותה, "מאד התלהב ממני כמועמד", אומר הובר, שמעריך כי המשרה נושאת בחובה שכר של כ-300 אלף דולר בשנה.

אולם הובר אומר שנדהם כשג'ונס השמיע הערה אגבית על מגדר במהלך הראיון. לטענתו גם ריצ'ארד ווייט, ממחלקת משאבי האנוש של החברה, היה בחדר. הבעיה, לדברי ג'ונס, היתה שלין טילטון, העומדת בראש פטריארך, אמרה לו שהיא רוצה לשכור רק אישה לתפקיד. בנקודה זו, לדברי הובר, ווייט הרכין את ראשו כשקלט כמה האמירה לא במקומה. מר ג'ונס המשיך ואמר שיהיה חשוב שהובר ישנה את דעתה של טילטון כשיפגוש אותה.

שוטים מהבטן החשופה, הון של 600 מיליון - ואולי גם הוראה לא חוקית. לין טילטון (צילום: CNBC)

אחרי הראיון אירגן הובר שיחת המשך עם ג'ונס ואמר לו "אני יודע שאמרת שלין רוצה להביא אישה. יש משהו שאני יכול לעשות, משהו יצירתי...?" וג'ונס ענה: "חוץ מניתוח שינוי מין? לא, לא היינו מבקשים ממך לעשות את זה", וציחקק.

טילטון ידועה כטיפוס צבעוני בוול סטריט. כתב העת פורבס מעריך את הונה בכ-600 מיליון דולר. בכתבה אחרת בפורבס סופר כי ביום הולדתה ה-50 לגמו אנשי צוותה "שוטים" של ג'לי אלכוהולי היישר מבטנה החשופה, וזה לא הסיפור העסיסי היחיד עליה.

החברה מכחישה שהובר לא קיבל את המשרה בשל מגדרו וטוענת כי שיחת הטלפון הוצאה מהקשרה. הובר סבור כי ההעדפה של טילטון מקורה ברקע שלה בוול סטריט, הנשלטת בידי גברים. "תעשיית היופי נשלטת בידי נשים", אומר הובר, שעבד עם דוגמניות אגדיות כמו וג'ניס דיקינסון וסינדי קרופורד. בחברה מציינים כי סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל הכספים של החברה הם גברים.

YOU MIGHT ALSO LIKE