ניו יורק: גוברים הקולות הקוראים להארכת שליטת דה-בלאסיו במערכת החינוך
ב-2002 הועברה הסמכות למערכת החינוך בעיר אל ראש העיר, דבר שהביא לשיפור ניכר בציוני התלמידים ובשיעור המסיימים 12 שנות לימוד. כעת, לקראת סיום התוכנית, קוראים אנשי חינוך ועסקים להמשיך במגמה ולא להשיב את הסמכויות למשרד המושל

כ-100 אנשי עסקים מובילים בניו יורק מפצירים ברשויות במדינה להאריך את שליטת ראש עיריית ניו יורק במערכת החינוך של העיר ומזהירים בפני סכנת הכאוס הטמונה אם השליטה תושב למשרד החינוך.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, ומושל המדינה, אנדרו קואמו (צילום: AP)

לחץ כבוד מפועל על משרדו של מושל המדינה, אנדרו קואמו, ועל בית הנבחרים המקומי, במטרה להמשיך בתוכנית שהחלה בשנת 2002. כזכור, בשנה זו איפשרו הרשויות המדיניות לעיריית ניו יורק לקבל את השליטה על מערכת החינוך בעיר. לדברי אנשי החינוך והעסקים בעיר, בכל שנה מאז 2002 נרשם שיפור ניכר בתוצאות הממוצעות של מבחנים ושיעור התלמידים שמסיימים 12 שנות לימוד רק הולך וגדל. כאמור, אותם בכירים קוראים להאריך את התוכנית במספר שנים, לכל הפחות.

בין מפעילי הלחץ ניתן למצוא את דיויד סולומון, מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זקס; ארתור שטיינמץ, מנכ"ל OppenheimerFunds; אלברט בורלא, מנכ"ל ענקית התרופות פייזר; ולורנס פינק, מנכ"ל חברת ההשקעות BlackRock.

בשנת 2017 התוכנית זכתה לחידוש לתקופה של שנתיים, ונראה שישנה תמיכה רחבה מספיק ע"מ להמשיך במתכונת הקיימת. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, אמר מוקדם יותר היום (חמישי) כי בכוונתו לבקש להאריך את התכונית באופן קבוע. לעומתו, המושל קואמו חפץ בהארכת התוכנית בשלוש שנים.

הכרעה של הסוגייה תתקבל בחודש הבא.

YOU MIGHT ALSO LIKE