מיקרוסופט: זיהינו מתקפות של האקרים איראנים
ענקית התוכנה דיווחה כי אלפי עובדים ביותר ממאתיים חברות, רובן של דלק וגז, קיבלו אימיילים המכילים קודים זדוניים שאפשרו חדירה למחשביהם וגניבת מידע. החברות ממוקמות במקומות שונים ברחבי העולם והפריצות שאותרו נמשכו כשנתיים

מיקרוסופט זיהתה מתקפות סייבר שמקורן בהאקרים איראניים ושפגעו באלפי אנשים ביותר ממאתיים חברות בשנתיים האחרונות, כך פרסם היום (רביעי) הוול סטריט ג'ורנל.

אימיילים זדוניים לאלפי אנשים (אילוסטרציה: Shutterstock)

על פי הדיווח, ההאקרים גנבו מידע מסחרי ותאגידי וכרו נתונים מהמחשבים. מיקרוסופט מסרה בתגובה לדיווח כי המתקפות השפיעו על חברות דלק וגז ויצרני מיכון כבד בכמה מדינות, בהן ערב הסעודית, גרמניה, בריטניה, הודו וארצות הברית. נזקי המתקפות מוערכים במאות מיליוני דולרים.

מיקרוסופט ייחסה את המתקפות לקבוצת האקרים שהיא מכנה "הולמיום" (Holmium) וכמה חוקרי ביטחון מידע מכנים APT33. לדברי החברה, היא זיהתה יותר מ-2,200 אנשים שהקבוצה "סימנה" שיעדים לפריצות ומעקב. הם קיבלו אימיילים עם ניסיונות "פישינג" שהתקינו קודים זדוניים על מחשבי הנמענים. ג'ון למברט, העומד בראש מרכז המודיעין של מיקרוסופט, מסר לוול סטריט ג'ורנל ש "המתקפות ההרסניות האלה... הן אירועים מאוד מערערים".

מיקרוסופט סיפקה לחברות שנפרצו צוותי תגובה לסיוע במזעור נזקי הפריצה. מניית החברה ירדה בכשתי עשיריות האחוז עם פרסום הידיעה.

אירועים מערערים. ג'ון למברט ממיקרוסופט (צילום מתוך טוויטר)

בסוכנות הידיעות AP פנו לנציגות איראן באו"ם בבקשה לתגובה לידיעה אולם תגובה כזו לא נמסרה עד מועד הפרסום ברביעי בערב.

YOU MIGHT ALSO LIKE