תעודת כשרות ללא עלות: רבנים מתגייסים למען הסועדים בסן פרנסיסקו
שלושה רבנים מאזור אוקלנד וברקלי בחרו לשתף פעולה והקימו גוף חדש שיעניק את התעודה המיוחלת. לטענתם, עלות הדבר הוא המכשול העיקרי שמונע ממסעדות להפוך לכשרות. "רצינו להסיר את החסם הזה", אמר הרב יונתן כהן

שלושה רבנים, גרשון אלברט (בית הכנסת בת'-יעקב באוקלנד), יונתן כהן ו-ויקטוריה סאטן (בית הכנסת בת' ישראל בברקלי), הודיעו השבוע כי בכוונתם להתאחד ולהקים את Easy Bay Kosher, גוף שיעניק תעודת כשרות לבתי עסק בכל אזור מפרץ סן פרנסיסקו.

הרבנים מעניקים את תעודת הכשרות למסעדת Flying Falafel בברקלי

השירות החדש יוצע אך ורק למסעדות וללא כל עלות כספית. "המנהיגות הרבנית רואה בהנפקת תעודת כשרות למסעדות כחלק בלתי נפרד מהאחריות שלנו", אמר כהן והמשיך, "הכמות הקטנה של מסעדות כשרות באזור גרמה לכך שמאוד בעייתי לשומר מצווה למצוא מקום מתאים לסעוד בו".

עוד הסביר הרב כהן כי "הבנו שהמאמץ הרב שנדרש מאיתנו, הכולל את זמננו האישי, שווה בסופו של דבר. בהרבה מקרים, הגורם הכספי הוא שמונע ממסעדות לקבל את תעודת הכשרות, ואנחנו רצינו להסיר את החסם הזה".

מסעדת Flying Falafel בברקלי היא הראשונה שמקבלת את האישור המיוחל מ-East Bay Kosher. לדברי הרבנים, עשרות חברי קהילה היהודית הגיעו למסעדה זו לאחר מתן התעודה. האישור ניתן למסעדה חרף העובדה שהיא פתוחה בשבת, וזאת מכיוון שבתעודת עצמה מפורט ש"כל המזון והשתייה שנרכשים בעסק זה הינם כשרים, למעט אוכל שהוכן במהלך השבת או החגים".

YOU MIGHT ALSO LIKE