מלחמת הפיצות: "דומינוס" חנכה את סניפה ה-16 אלף, האם "פיצה האט" חוששת?
התרגשות ניכרה על פני באי הטקס, הבוקר בעיירה צ'יקטווגה שבניו יורק, שם חינכו את הסניף החדש ביותר של ענקית הפיצות. ובכל זאת, היא עדיין מפגרת באלפיים סניפים מאחורי פיצה האט. דומינוס תשקיע מעל ל-100 מיליון דולר בשיפור התשתיות, דבר שיסלול את הדרך לפתיחת אלפי סניפים חדשים

העיירה צ'יקטווגה (Cheektowaga) ככל הנראה לא מוכרת לרובכם (ורוב תושבי ארצות הברית בכלל), אולם תושבי צפון מדינת ניו יורק אולי יכירו בה כפרבר השני בגודלו בעיר באפלו. הבוקר נחנך בעיירה הסניף ה-16,000 של רשת הפיצריות "דומינוס", שמתקרבת בצעדי ענק אל עבר המתחרה העיקרית שלה, רשת "פיצה האט".

סניף מס' 16,000, בצ'יקטווגה (צילום: דומינוס)

רשת דומינוס שמה דגש בשנים האחרונות על הגדלת נתח השוק שלה. מאז שנת 2014, 4,800 סניפים נוספו ובכוונת החברה לפתוח אלפים נוספים. ולמרות מספרים מרשימים אלה, דומינוס עדיין רחוקה ביותר מאלפיים סניפים מרשת פיצה האט, שמחזיקה בקצת יותר מ-18 אלף סניפים. לשם השוואה, רשת "פאפא ג'ונס" נמצאת במקום השלישי ברשימת הסניפים עם כ-4,500.

שלוש החברות הללו שולטים בשוק הפיצות, וכעת הן נמצאות בעיצומה של קרב על תודעת הצרכן. בחצי השנה האחרונה, דומינוס איבדה כ-16% מערך מנייתה ואילו פאפא ג'ונס איבדה כ-6%. לעומתן, חברת Yum Brands (מבעלי רשת פיצה האט, כמו גם בעלי KFC וטאקו בל) חוותה עלייה של 10% בערך מנייתה בחצי השנה האחרונה.

טקס פתיחת הסניף, הבוקר בצ'יקטווגה (צילום: דומינוס)

כזכור, בשנה שעברה הודיעה רשת דומינוס שהיא תשקיע כ-120 מיליון דולר בהרחבת מערך התפוצה שלה, דבר שיפשר לה לפתוח כ-2,350 סניפים בארה"ב בשמונה השנים הקרובות. הבוקר, עם פתיחת הסניף בצפון ניו יורק, מנכ"ל הרשת ציין כי "מדובר באבן דרך משמעותית בעבור הרשת, ואנו שמחים מאוד שהיא מתרחשת פה בצ'יקטווגה", אמר ריץ' אליסון.

YOU MIGHT ALSO LIKE