מחקר: נמצא קשר בין אכילת מזון לא בריא לבין מצוקה נפשית
המחקר החדש מחזק את ממצאיהם של מחקרים קודמים שהראו, כי צריכת סוכר מוגברת קשורה להפרעה דו קוטבית וכי אכילת מזון מטוגן או מזון שמכיל כמויות גדולות של סוכר ודגנים מעובדים, נקשרה בדיכאון

בעוד שאתם חושבים על אכילת המבורגר וצ'יפס על מנת לפצות את עצמכם, מחקר מצא קשר בין אכילת מזון לא בריא לבין מצוקה פסיכולוגית. למרבה הצער, מדובר בניסיון לא מוצלח לשפר את מצב הרוח ולהתפנק כמעין פיצוי עם מנות מזון אהובות, אך שאינן בריאות. לניסיון הזה עלולות להיות השפעות הפוכות.



מחקר חדש מצא, כי מבוגרים שאכלו מזון לא בריא היו בסיכון גבוה יותר לדווח על סימפטומים של מצוקה נפשית מתונה או חמורה, בהשוואה למשתתפים במחקר שנצמדו לתפריט תזונה בריא יותר. המחקר שנמשך 10 שנים עקב אחר 240,000 משתתפים באמצעות סקרים טלפוניים שבוצעו בין השנים 2005 ל-2015, כחלק מהסקר הרב שנתי שמתבצע בקליפורניה.

החוקרים מצאו, קשר בין בריאות נפשית ירודה לבין אכילת מזון לא בריא, ללא תלות במאפיינים אישיים, כגון גיל, מגדר, השכלה, מצב משפחתי או רמת הכנסה.



תוצאות המחקר החדש דומות לתוצאות שהעלו מחקרים קודמים בנושא, והצביעו על קשר בין מחלת נפש לבין בחירות תזונה לא בריאות. לדוגמא, מחקרים קודמים הראו, כי צריכת סוכר מוגברת קשורה להפרעה דו קוטבית וכי אכילת אוכל מטוגן או אוכל שמכיל כמויות גדולות של סוכר ודגנים מעובדים נקשרה בדיכאון.

לדברי החוקרים, למחקר האחרון ולמחקרים מסוגו יכולות להיות השלכות משמעותיות על טיפולים ברפואה התנהגותית. עוד הוסיפו החוקרים, כי יתכן ולבחירות תזונה יש השפעה על בריאות הנפש וכי יש לבחון היטב את תפקיד התזונה והשפעתה על מצב בריאות הנפש. יש צורך במחקרים נוספים לפני שהחוקרים יוכלו להשיב על שאלות ספציפיות בנושא, אך הם סבורים שהממצאים מצביעים על קשר בין תזונה לבין בריאות הנפש.

YOU MIGHT ALSO LIKE