מה יש לדרשוביץ להסתיר בפרשת ג'פרי אפסטיין?
המשפטן בעל השם העולמי מבקש שעדותו בשימוע, שנועד לחשוף את פרטי עסקת הטיעון המקלה להדהים שקיבל המולטי-מיליונר ג'פרי אפסטיין לאחר שהואשם בסרסור קטינות לידידיו - ביניהם דרשוביץ עצמו

שימוע משפטי בשאלה אם להסיר את החיסיון מעל מסמכים רגישים העוסקים בהאשמות בסחר בקטינות למטרות סקס על ידי המולטי-מיליונר מפאלם ביץ' שבפלורידה, ג'פרי אפסטיין - ומעורבות אפשרית של חבריו רבי ההשפעה - ייערך בבית משפט בניו יורק בשבוע הקרוב.

גם היה נוסע מתמיד ב"לוליטה אקספרס"? 

אולם הוא עלול להתקיים מאחורי דלתיים סגורות, לפחות בחלקו. פרקליטו של פרקליט הצמרת הנודע אלן דרשוביץ כתב לבית המשפט לערעורים של הסבב השני ביום שלישי ו"שאל" האם יש לאסור על התקשורת והציבור להיות נוכחים בהליך, מפני שטיעוניו שבעל פה בשם מרשו עשויים להכיל מידע רגיש שהיה חסוי עד כה.

בית המשפט לערעורים לא השיב לבקשתו נכון לאתמול (שישי) אולם אם הדיון ייסגר במהלך עדות פרקליטו של דרשוביץ, תהיה זו רק הדוגמא האחרונה למקרה בו הצליח אפסטיין להסתיר מן הציבור את פרטי עבירות המין שלו.

דרשוביץ', פרופסור בדימוס באוניברסיטת הרווארד המהוללת, מומחה בעל שם עולמי למשפט חוקתי וסניגור לעשירים ולמפורסמים, ייצג את אפסטיין, שב-2008 זכה בעונש קל במידה חריגה על פגיעה מינית בעשרות נערות באחוזה שלו בפאלם ביץ'. שתי נשים - שאחת מהן היתה קטינה בשעתו - אמרו שאפסטיין ושותפתו, אשת החברה הבריטית ג'יסליין מקסוול, הורו להן לקיים יחסי מין עם דרשוביץ ועשירים ובעלי שררה אחרים. מטוסו הפרטי של אפסטיין כונה על ידו ועל ידי חבריו ה"לוליטה אקספרס". דרשוביץ ומקסוול מכחישים את הטענות.

ג'פרי אפסטיין (בן 66) עם בת לוויה בטווח הגיל המועדף עליו (צילום: בילי פארל, PMC)

שימוע הטיעונים שבעל פה נקבע ליום רביעי לדון בעתירה של העיתון מיאמי הראלד וצדדים אחרים, המבקשים להסיר את החיסיון מעל תיק משפטי משנת 2015 הנוגע לאפסטיין ולמקסוול. כחלק מסדרת תחקירים על תיק אפסטיין, מקווה העיתון לשפוך יותר אור על היקפם של פשעי נער השעשועים המזדקן, ידידם של הנשיא טראמפ והנשיא לשעבר ביל קלינטון, מי עוד היה מעורב בפשעיו והאם היתה השפעה לא כשרה על ההליך המשפטי בעניין.

תצהיר התומך בעתירת המיאמי הראלד הוגש בדצמבר על ידי ועדת הכתבים הארצית לחופש העיתונות ו-32 גופי תקשורת מובילים, בכללם הניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט, פוקס ניוז, פוליטיקו ועוד. התיק הנדון - שיושב ב-2015 - עוסק באישה בשם וירג'יניה רוברטס ג'יופרי, שתבעה את מקסוול בבית המשפט הפדרלי בנפה הדרומית של ניו יורק ב-2015. ג'יופרי טענה כי אפסטיין ומקסוול סחרו בה ובקטינות אחרות במסיבות מין שאירח אפסטיין בבתיו בניו יורק, ניו מקסיקו, פאלם ביץ', ואיי הבתולה של ארה"ב. מקסוול כינתה אותה שקרנית. ג'יופרי תבעה על הוצאת דיבה - וזכתה במיליונים כפיצויים.

עסקת הטיעון המקורית של אפסטיין ב-2008, שעליה חתם שר העבודה כיום אלכס אקוסטה, אז הפרקליט הפדרלי במיאמי, איפשרה לאפסטיין להודות בשני סעיפים של שידול לזנות בבית משפט של המדינה, ובתמורה קיבלו אפסטיין ומספר לא ידוע של אחרים חסינות מפני העמדה לדין פדרלי. אפסטיין ריצה רק 13 חודשי מאסר - ורוב התקופה הזו הועברה במשרדו שבדאונטאון פאלם ביץ', על תקן "עבודת אסיר", מה שאיפשר לו לשהות מחוץ לכלא במשך רוב שעות הערות. בשבוע שעבר פסק שופט פדרלי כי אקוסטה הפר את החוק מפני שהוא והתובעים האחרים הסתירו בכוונה תחילה את העסקה מקורבנותיו של אפסטיין, שכיון נמצאות בשנות ה-20 המאוחרות וה-30 המוקדמות לחייהן.

YOU MIGHT ALSO LIKE