תושבי הוואלי נגד רשות התעופה: עלייה של 600% בתלונות נגד רעש בנמה"ת ואן-נייס
השבוע התקיימה הצבעה במועצת העיר שהסתיימה בהחלטה גורפת הקוראת לרשות התעופה לבחון את האפשרויות לשנות את נתיבי הטיסה מעל לעמק סן פרננדו. "אין הפסקה, יש רעשים 24/7", הלינה תושבת אנסינו. נציג של חברת תעופה פרטית: "מבין ללבם של התושבים"

בחודשים האחרונים חלה עלייה של כ-600% בתלונות שהתקבלו מצד תושבי הוואלי, ובייחוד השכונות אנסינו ושרמן אוקס, כנגד מפגעי הרעש שנוצרו כתוצאה מהמראות ונחיתות רבות בנמל התעופה האזרחי שבוואן-נייס. השבוע הצביעו פה אחד חברי מועצת עיריית לוס אנג'לס בדרישה שרשות התעופה הפדרלית (FAA) תבחן את השלכות מפגעי הרעש ותבצע שינויים כפי שנדרש.

נמה"ת ואן-נייס עם שכונות המגורים הצמודות (צילום: Shutterstock)

אל פגישת מועצת העיר הגיעו מאות תושבי ואלי לוס אנג'לס שהתלוננו על המפגע, שלטענתם מתחיל עם שחר ומסתיים קרוב לחצות הלילה. נמה"ת ואן-נייס נחשב לנמל התעופה האזרחי (לא לטיסות מסחריות) העמוס בארה"ב כאשר בשנת 2018 נרשמו בממוצע 1,381 תנועות מטוסים (המראה או נחיתה). הבעיה הגדולה בכל הנוגע לנמל התעופה היא הקרבה אל שכונות המגורים הרבות באזור. רוב המטוסים ממריאים לכיוון דרום ואז נאלצים לפנות שמאלה או ימינה במהרה כדי לא להיכנס לשטח האווירי של LAX, דבר שבפועל מצריך טיסה בגובה נמוך מעל לשכונות כגון אנסינו, טרזנה, שרמן אוקס, סטודיו סיטי, ו-וודלנד הילס.

בשנת 2017 החליטה ה-FAA, לאחר שהופעל עליה לחץ כבד מצד הרשויות בלוס אנג'לס, לשנות במעט את נהלי ההמראה. על פי השינוי, על המטוסים לבצע את הפנייה המדוברת (מעל לשכונות המגורים) רק בגובה העולה על 1,800 רגל, דבר שכביכול אמור לשפר את מפגעי הרעש. בפועל, השינוי בקושי הורגש ע"י תושבי השכונה ועל כן הם דרשו לכנס את מועצת העיר בשנית.

ממוצע של 1,381 נחיתות והמראות מדי יום (צילום: רויטרס)

במהלך הפגישה של מועצת העיר, תושבת אנסינו טענה בפני חברי המועצה שהרעשים מתחילים ב-6:45 לפנות בוקר וחודלים בשעות הלילה מאוחרות, לעיתים בסביבות השעה 2:00 בלילה: "זו המציאות שאנו חיים בה. אין הפסקה, יש רעשים 24/7", אמרה התושבת, שביקשה להישאר בעילום שם.

בן קרוז, מכונאי מטוסים שעובד בחברת Western Jet Aviation אשר מחזיקה בבסיס משני בנמה"ת, נכח בפגישה וניסה לגלות הבנה למצוקת התושבים תוך כדי שהוא מסביר שתנועת המטוסים באזור כולו היא שגורמת לבעיה: "אני מבין ללבם של התושבים. לפעמים, אם אתה נוסע בהרי אנסינו, אתה מרגיש כאילו אתה יכול להושיט יד ולגעת במטוס. אבל חייבים לזכור שנתיבי הטיסה של ואן-נייס מושפעים מנתיבי הטיסה של נמלי התעופה האזרחים, LAX ובורבנק. המטוסים לא יכולים לפנות מיד עם ההמראה כי זה בדיוק אל תוך נתיב הנחיתה של בורבנק", הוא הסביר.

כך נראית הנחיתה בנמה"ת מתוך הקוקפיט

כעת, לאחר ההצבעה במועצה, על ה-FAA לבצע מחקר מקיף שבוחן את השפעת מפגעי הרעש על הסביבה ועל התושבים. אך בו בזמן חשוב להבהיר כי אין חלופות ריאליות לנתיבי הטיסה הקיימים, וסגירת הנמל אינו עומד על הפרק כלל וכלל.

YOU MIGHT ALSO LIKE