פעילי ארגון "פראוד בויז" עשויים להשלח לעד שנת מאסר בפועל
התובע המחוזי במנהטן הציג עסקאות טיעון לפעילי ארגון הימין הקיצוני "פראוד בויז" שהיו מעורבים במהומות אלימות בעיר בשנה שעברה. האלימות תועדה בוידיאו שהראה כי בניגוד לטענתם, ה "פראוד בויז" יזמו את האלימות ולא הגיבו לה

עסקאות טיעון לפעילי ארגון הימין הקיצוני "פראוד בויז" (Proud Boys) עשויות לשלוח חלק מהפעילים לעד שנת מאסר בפועל, בהמשך לאירועים האלימים בהם היו מעורבים במנהטן בחורף שעבר.

הפעילים תוקפים באלימות אדם ששוכב על הקרקע (צילום: Sandi Bachom)

האתר האפינגטון פוסט פרסם הערב (שישי) כי שניים מהמפגינים האלימים חתמו על עסקאות טיעון במסגרתן הודו באישומים מופחתים. ג'ייק פרייג'ו ואריק קאצניסקי הודו בהפרת סדר ויישלחו לחמישה ימי עבודות שירות. שני פעילי נוספים, אירווין אנטילון ודייוויד ג'ייקוב, ישובו לבית המשפט בהמשך החודש.

משרד התובע המחוזי במנהטן הציע עסקאות טיעון והמלצות ענישה לששה פעילים נוספים. ההמלצה עבור שניים מהם,  ג'ון קינסמן ומקסוול הייר, היא עד שנת מאסר בפועל תמורל הודאה באישום תקיפה מופחת. לכמה מהאחרים הולץ גם כן עונש מאסר, אם כי קצר יותר. גזרי הדין ייקבעו על ידי שופט במהלך חודש אפריל.

עשרת הנאשמים בתיק זה תועדו במצלמות כשהם תוקפים באלימות קשה מפגינים שעמדו מחוץ להרצאתו של גאווין מקאינס, איש הימין הקיצוני ומייסד הארגון, ב "מטרופולין רפובליקן קלאב" שבמנהטן. "פראוד בויז", ארגון שידוע באלימותו כלפי מפגיני שמאל, דוגל בערכי גבריות ישנה ואלימה, גזענות וחוסר סובלנות. פעיליו טענו כי מפגיני השמאל התחילו את חילופי המהומות אולם תיעודי הוידיאו ממצלמות האבטחה הסמוכות ומטלפונים סלולריים הבהירו כי היו אלה אנשי ארגון הימין נקטו ראשונים באלימות.

תומך טראמם נלהב - והוא אפילו לא אזרח. גאווין מקאינס (צילום: Getty)

ה "פראוד בויז" אינם כנופיה ייחודית לחוף המזרחי. מוקדם יותר השבוע, שני גברים המזוהים עם הארגון הועמדו לדין באישומי תקיפה בעקבות אירועים אלימים שאירעו ביוני האחרון בפורטלנד, אורגון. יצוין כי מקאינס, מייסד הארגון ואחד הקולות הבולטים בימין הקיצוני כיום, הוא תומך נלהב של הנשיא דונלד טראמפ אף שהוא אזרח קנדי ולא יכול להצביע בארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE