התפרצות החצבת בקהילה החרדית בברוקלין: עשרות מקרים חדשים
מחלקת הבריאות בניו יורק זיהתה 31 חולים חדשים, רובם קשורים לישיבה אחת שלא עמדה בחובת מחלקת הבריאות לקבלת תלמידים מחוסנים. אי-חיסון נפוץ במיוחד בקרב קהילות שמרניות, בהן הקהילה החרדית בארצות הברית וגם בישראל. נציבת הבריאות: "לכו להתחסן"

גורמי הבריאות בניו יורק מזהירים מפני העלייה בהיקף מקרי החצבת בקרב הקהילה היהודית בברוקלין ומציינים כי יותר מעשרים מקרים זוהו כקשורים לישיבה אחת.

פעוט חולה חצבת. המחלה מסוכנת במיוחד בקרב תינוקות, קשישים ובעל מערכת חיסונית חלשה (צילום: המרכז למניעה ובקרת מחלות)

מחלקת הבריאות של עיריית ניו יורק דיווחה אתמול (חמישי) כי זיהתה 31 מקרי חצבת חדשים בקרב הקהילה החרדית בברוקלין, הרובע המאוכלס ביותר של ניו יורק, מאז החלה ההתפרצות באוקטובר האחרון. בסך הכל תועדו 121 מקרי חצבת, רובם המוחלט – 108 – בקרב ילדים מתחת לגיל 18.

21 מבין החולים האחרונים קשורים כולם לישיבה אחת בוויליאמסבורג, שלא עמדה בהנחיות מחלקת הבריאות בנוגע למספר מנות החיסון הדרושות כדי להתיר לימודים במוסד. בהודעה לתקשורת מטעם מחלקת הבריאות שפורסמה אתמול נמסר כי "הישיבה חרגה מדרישות מחלקת הבריאות באמצע ינואר, כשהתירה לתלמיד לא מחוסן שטרם הראה תסמינים של המחלה להכנס לשורותיה". בשבוע שעבר הודיעה המחלקה כי הרחיבה את המלצות ההתחסנות לגורמי רפואה שמשרתים את האוכלוסיה החרדית בעיר, כך שיכללו גם מנה מוקדמת מיוחדת לילדים בני חצי שנה עד 11 חודשים המתגוררים בוויליאמסבורג ובבורו פארק.

חצבת היא מחלה מדבקת במיוחד שסיבוכיה עלולים לגרום לתסמינים קשים ואף למוות, והחיסון לה נחשב בטוח במיוחד. למרות זאת, קהילות שמרניות רבות ובהן הקהילה החרדית – בארצות הברית וגם בישראל – נמנעות מלחסן את ילדיהן. עד כה לא נגרמו מקרי מוות מהמחלה אולם שמונה מטופלים אושפזו וילד אחד אף הגיע ליחידה לטיפול נמרץ.

מפצירה בהורים לחסן את ילדיהם. נציבת הבריאות ד"ר אוקסיריס בארבוט (צילום: El Diario)

ד"ר אוקסיריס בארבוט, נציבת הבריאות של העיר ניו יורק, ציינה: "כרופאת ילדים, אני לא יכולה להדגיש מספיק כמה זה קריטי לחסן ילדים נגד חצבת. חצבת היא מחלה רצינית, מדבקת מאוד שעלולה להיות קטלנית. סיבוכים ומקרי מוות הם נדירים אבל הם בהחלט קורים. אני מפצירה בהורים לא לקחת סיכונים כלשהם שעלולים לסכן את חייהם או חיי ילדים אחרים בקהילתם".

YOU MIGHT ALSO LIKE