מפיץ תמונות עירום של האקסית בניו יורק? צפה לשנת מאסר
זו הבשורה של מחוקקי ניו יורק, שהפכה למדינה ה-42 בארה"ב

קריפים שייתפסו משתפים תמונות אינטימיות של בני זוג לשעבר יהיו צפויים בקרוב לשנה מאחורי הסורגים. בית המחוקקים של מדינת ניו יורק, הנמצא בשליטה דמוקרטית, העביר היום (חמישי) חוק ההופך את "פורנו הנקמה" לעבירה בדרגת עוון (Misdemeanor) הגוררת עונש של עד 12 חודשי מאסר.

בקרוב מאד, התחביב המגונה יהיה פלילי (צילום: AP)

"אנחנו נבטיח צדק לקורבנות פורנו הנקמה", אמרה אחת מיוזמות החוק, סנאטורית המדינה מוניקה מרטינז (דמוקרטית ממחוז סאפוק). "החוקים שלנו טרם הדביקו את הטכנולוגיה. החוק הזה היה צריך לעבור מזמן", הוסיפה.

כבר יש חוקים במדינה האוסרים להקליט בחשאי מפגשים מיניים - אולם אקסים נקמנים לא סבלו מכל השלכות כשניסו לנקום בבנות ובני זוג לשעבר על ידי הפצה, העלאה ושיתוף של תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ללא הסכמת המצולמ\ת.

החקיקה החדשה, שעברה פה אחד (60-0 בסנאט, 104-0 באסיפה), מאפשרת גם לקורבנות לבקש פיצוי אזרחי נגד מי שהפיצו את תמונותיהם ברשת. "פורנו נקמה הוא בעיה נפוצה הגורמת לעתים קרובות לכך שהקורבנות מאוימות בתקיפה מינית, סובלות מסטוקינג, מהטרדה ומפיטורין", אמר חבר האסיפה אד בראונסטין (דמוקרטי מקווינס). "ישנן קורבנות שאפילו התאבדו בשל המצוקה הנפשית הקשה. העברת החקיקה הזו מעבירה מסר חזק לפיו מי שיחטאו בהתנהגות מגונה שכזו יוחזקו אחראים למעשיהם", הוסיף.

"החוק הזה היה צריך לעבור מזמן". מוניקה מרטינז, סנאטורית-מדינה בניו יורק ומיוזמות החוק (צילום: Patch.com)

הצעות דומות בבירת המדינה אולבני נתקלו במבוי סתום מאז 2013. שדולה רבת-השפעה המייצגת את ענקיות הטכנולוגיה טענה כי החברות בשדולה תומכות במאמצים להפליל את פורנו הנקמה, אולם בעבר השדולה נאבקה במאמצי ההפללה מחשש שתוטל עליהן אחריות פלילית בשל פורנו נקמה שהועלה לאתריהן ושרתיהן.

"בעוד שלתעשייה עדיין יש השגות בנוגע לחוק, חשוב שמדינת ניו יורק תעביר את החוק כדי שלקורבנות המעשים המזוויעים הללו תהיה היכולת להביא את המבצעים לדין", אמר ג'ון אולסן, דובר התאחדות האינטרנט, שדולה של ענקיות רשת כמו גוגל, פייסבוק ואמזון.

קארי גולדברג, חברת הוועדה המייעת ב"יוזמת זכויות האזרח בסייבר" ועורכת דין שמשרדה מייצג נפגעות תקיפה מינית, שיבחה את העברת החוק, וציינה כי ניו יורק היא המדינה ה-42 המעבירה חקיקה שכזו. "החוק מחזיר את הפרטיות למקום הראוי לה - לידיהם של תושבי ניו יורק", אמרה. "סוף כל סוף, קורבנות החילול האינטימי מכל יוכלו לבקש צדק פלילי, צו הרחקה וצדק ממערכת המשפט האזרחית שלנו", אמרה.

כעת יעבור החוק לחתימתו של המושל אנדרו קואומו, שתמך בכל גרסאות החקיקה בנושא. "במשך שנים קראתי לחקיקה להוציא מחוץ לחוק את פורנו הנקמה, כחלק ממאמצינו להילחם באלימות מינית בכל צורותיה. להתנהגות המבחילה והבוגדנית הוז, שעלולה ללוות את הקורבנות למשך שארית חייהם, אין מקום בניו יורק", אמר המושל בהודעה רשמית.

YOU MIGHT ALSO LIKE