דגל ישראל וכרזות תמיכה: כך סטודנטים יהודים מתמודדים עם "שבוע הזדהות עם פלסטין" באוניברסיטה בכירה
מפות של מדינת ישראל בהן נכתב "פלסטין" וכרזות עם כיתובים כגון "שימו סוף לכיבוש" מקשטים את כל רחבי המוסד הלימודי בצפון קרוליינה. חברי ארגון SSI (סטודנטים למען ישראל) לא נותרו אדישים והשיבו: "יהודים הם ילידי ארץ ישראל, תנסו לשנות את דעתנו"

מגמת האנטישמיות במוסדות האקדמים ברחבי ארה"ב ממשיכה לגרום למתחים בקרב סטודנטים ישראלים ויהודים, והשבוע ציינה באוניברסיטת וייק פורסט שבצפון קרוליינה את "שבוע הזדהות עם פלסטין".

סטודנטים חברים ב-SSI מול "החומה בפלסטין" (צילום: ארגון SSI)

הארגונים הפרו-ישראלים, יהודים וציונים כמובן הביעו התנגדות נחרצת לקיום האירוע בטענה שמדובר במפגן אנטישמי ואנטי-ישראלי, אך הנהלת המוסד הלימודי הפרטי החליטה להתיר את קיומו.

שבוע ההזדהות הוא פרי יוזמתם של מספר ארגונים פרו-פלסטינים ואנטי-ישראלים, אך אף ארגון לא לקח על עצמו את מלוא האחריות לקידום והפקת האירוע. עם זאת, ארגון הדמוקרטים הסוציאליסטים הצעירים של אמריקה (YDSA) מנסה לעודד את הסטודנטים הלומדים במקום להשתתף באירוע.

בחצר המרכזית של הקמפוס הוצב חומה גדולה, שכביכול אמורה להעביר ביקורת על החומה שהוקמה באיו"ש בעת האינתיפאדה השנייה כתגובה לפיגועי ההתאבדות הרבים והקשים שחוותה ישראל. על גבי החומה צויירה מפה של מדינת ישראל, לרבות רצועת עזה והגדה המערבית, כאשר מעליה נכתב "פלסטין" ו-"שימו סוף לכיבוש". עוד נכתבו אמירות כגון "התנגדות היא לא טרור".

סטודנטים חברים ב-SSI במפגן תמיכה בישראל (צילום: ארגון SSI)

חברי ארגון Students Supporting Israel, או SSI, הביעו את מחאתם בהגעה אל ה"חומה", שם הם הצטלמו עם דגל ישראל ועם שלט ועליו הכיתוב "יהודים הם ילידי ארץ ישראל, תנסו לשנות את דעתנו". נשיא הארגון, פיליפ יורצ'נקו, אמר השבוע כי "סטודנטים רבים מרגישים תסכול מהמסרים שתומכים בטרור, לדוגמה 'התנגדות היא לא טרור'. כולנו מכירים את תוצאות האינתיפאדה השנייה ואת ההשלכות של ירי רקטות מעזה לעבר ישראל".

YOU MIGHT ALSO LIKE