טסלה תקבל הלוואה של 2 מיליארד דולר כדי להקים מפעל בסין
ענקית המכוניות החשמליות מחפשת אחר דרכים לעקוף את מכסי המגן והעלויות הגבוהות הכרוכות במשלוח, והיא מבקשת להקים מפעל עצום בשנחאי. בשלב ראשוני, כחצי מיליארד דולר יושקעו במפעל שיוכל לייצר כ-3,000 מכוניות מדי שבוע

טסלה מנהלת מגעים מול בנקים סינים על מנת לקבל הלוואה של 2 מיליארד דולר כדי להקים מפעיל ענק בשנחאי, כך נחשף הבוקר ע"י חברת JL Warren Capital, חברה מניו יורק העוסקת במחקרים כלכליים ומתמקדת בשוק הסיני.

מפעל טסלה בהולנד, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי הדיווח, מבין הבנקים שמשקיעים בפרויקט הגרנדיוזי ניתן למצוא את Shanghai Pudong Development Bank, I&C Bank of China, China Construction Bank ו-Agrictulural Bank of China. 

השוק הסיני נחשב לקריטי ביותר לקצב הגידול של טסלה, ובחודש שעבר הסביר מנכ"ל החברה, אילון מאסק, כי "עלינו להביא להקמת המפעל בשנחאי. אני חושב שזה המשתנה הגדול ביותר בהגעה ליעד של ייצור של חצי מיליון מכוניות או יותר בשנה. המכוניות שלנו נורא יקרות בסין בגלל מכסי יבוא, עלויות השילוח והעלות העובדים בארה"ב", הסביר מאסק.

כחצי מיליארד דולר יושקעו באופן מיידי כאשר יתר הסכום ישמש להרחבת המפעל, כך החברה תוכל להתחיל בתהליך הייצור. לפני כחודשיים אמר מאסק כי "עם השקעה ראשונית של חצי מיליארד דולר, אפשר להתחיל בייצור של 3,000 מכוניות מדי שבוע".

בסופו של דבר, המפעל העצום יביא לקצב ייצור גבוה ביותר, הן של המכוניות והן של הסוללות שמפעילות אותן.

YOU MIGHT ALSO LIKE