זו הסיבה שמדברים על שינוי אקלים, ולא על התחממות
למרות שהנתונים הכלל-עולמיים מורים במובהק ובצורה בלתי ניתנת להכחשה על התחממות כדור הארץ, אקלים הוא מערכת מורכבת וכאוטית שיכולה להכיל גם דוגמאות נקודתיות הפוכות למגמה הכללית

פברואר 2019 היה קר מאד לאורך דרום-מערב קליפורניה, כך על פי שירות החזאות הלאומי. אבל כמו ששר בוב דילן - לא צריך חזאי בשביל לדעת לאן נושבת הרוח. כל מי שבילה יותר מכמה שעות בלה-לה-לנד רבתי במהלך חודש פברואר יודע שהחודש הזה היה רצף של קור, וגשם קר, ושלג, ואפילו קצת קרח, ואיפה השמש שהבטיחו לי?

הרבה יותר קרוב לפברואר הקר בהיסטוריה מאשר לממוצע הרב-שנתי (צילום: CBS)

יומיים לסוף החודש, פברואר 2019 מדורג כקר ביותר בדאונטאון לוס אנג'לס מאז 1962, לפני קרוב ל-60 שנה. בין האחד ל-24 בחודש היתה הטמפרטורה החציונית בדאונטאון אל.איי. 53.3 מעלות פרנהייט (כ-11.5 מעלות צלזיוס). זהו נתון נמוך ב-5.6 מעלות פרנהייט מן הטמפרטורה החציונית הממוצעת בפברואר, העומדת על 58.9 מעלות פרנהייט.

מפתיע עוד יותר הוא שטמפרטורת השיא היומית הממוצעת במרכז העסקים של עיר המלאכים היתה רק 60.6 מעלות החודש. זה נמוך בשמונה מעלות פרנהייט שלמות מן הממוצע הרב-שנתי, העומד על 68.6 מעלות.

הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בדאונטאון לוס אנג'לס החודש היתה 69 מעלות, ב-12 בחודש. מאז החלו למדוד טמפרטורות במקום ביולי 1877, מעולם לא נרשם פברואר שבו לא הגיע המדחום אפילו לרגע אחד לקו 70 המעלות. 2019 עומדת להיות השנה הראשונה שכך יקרה מזה לפחות 141 שנה.

לא רק בפברואר עסקינן. זה יהיה החודש הראשון שכולו מתחת לשבעים מעלות בכלל מזה 80 שנה - ינואר 1937. בכל ההיסטוריה המתועדת נרשמו רק חמישה חודשים כאלה, ופברואר 19' יהיה השישי. גם בתחנות מדידה אחרות ברחבי האזור נרשמות טמפרטורות השיא הממוצעות הנמוכות ביותר.אי פעם לחודש השני של השנה האזרחית.

YOU MIGHT ALSO LIKE