הנכים מרוצים, הנוסעים הרגילים מרגישים מקופחים, אבל לפחות תעריף הבסיס בסאבוויי לא יעלה
מועצת ה-MTA החליטה, לאחר דחייה של חודש במהלכו חיפשה חלופות, לבטל את הבונוס על טעינת המטרוקארד בנסיעות מרובות. בתמורה, לא יעלה השנה תעריף הנסיעה בסאבוויי ובאוטובוס

ניו יורקרים? יש לנו חדשות בשבילכם. אם אתם נמצאים כרגע במצב שאתם סופרים כל פני, ברמה שההנחה על טעינת נסיעות רבות במכה אחת בכרטיס המטרוקארד משמחת אתכם, החדשות פחות טובות. מצד שני, גם לא תפסידו שום דבר כי לפחות מחיר הנסיעה לא יעלה.

כבר לא תרוויחו 5% על קניית נסיעות מרוכזת, אבל היי - לא יעלו לכם את המחיר השנה (צילום: ניו יורק מגזין)

תוכנית חדשה של רשות התחבורה העירונית (MTA) להגביר את ההכנסות מדמי נסיעה תותיר את מחירה של נסיעה בודדת על 2.75 דולר - אולם תבטל את ההנחה בסך 5% על טעינת כרטיס המטרוקארד בנסיעות מרובות בכל פעם. כך מדווח הניו יורק דיילי ניוז. התוכנית תעלה להצבעה ברשות ביום רביעי.

הרשות דחות את ההצבעה על התוכנית בחודש בזמן שחברי מועצת המנהלים חיפשו אפשרויות חלופויות. בסופו של דבר הסכימו ראשי הסוכנות, האחראית לרכבת העילית והתחתית ולשירות האוטובוסים בעיר, בלונג איילנד ובמחוזות הגובלים בעיר מצפון, על אחת מתוכניותיהם המקוריות - ביטול הבונוס.

לא ברור מה מתכוונת הרשות לעשות בנוגע למחירי כרטיסי ה"חופשי-שבועי\חודשי", שכרגע מחירם 32 דולר לשבעה ימים ו-121 דולר ל-30 יום. אנדרו אלברט, נציג הנוסעים במועצת ה-MTA, טוען כי ביטול הבונוס על קניית נסיעות מרובות פוגעת בניו יורקרים בעלי הכנסה נמוכה.

על פי נתוני ה-MTA משנת 2012, רוב הנוסעים המשתכרים פחות מ-25 אלף דולר לשנה טוענים את כרטיסיהם בנסיעות מרובות בכל פעם במטרה ליהנות מן ההנחה. "בהשארת מחיר הבסיס על 2.75 וביטול הבונוס, אתה מעלה את המחיר ללקוחות הכי טובים של ה-MTA", טוען אלברט.

ימשיכו לשלם את תעריף הבסיס הנוכחי, כמו כולם (צילום: ג'ין נונאן, ניו יורק דיילי ניוז)

נציג הציבור במועצה טוען בצדק כי "רוב בעלי ההכנסה הנמוכה לא קונים נסיעה אחת. הם קונים נסיעות הלוך-חזור. הם קונים יותר מנסיעה אחת הלוך-חזור, למעשה". אולם מה שאלברט ככל הנראה לא לוקח בחשבון הוא שאילו היה תעריף הבסיס מועלה, הוא היה מועלה לשלושה דולר, דהיינו עלייה של 9%, כך שגם עם הנחה של 5% פירושה ש"הלקוחות הטובים ביותר" של ה-MTA היו משלמים יותר בכל מקרה.

מי שמרוויחים מן ההחלטה הם הנוסעים בעלי המוגבלויות. אחת החלופות ששקלו ב-MTA לביטול בונוס הנסיעות היה העלאת מחיר הנסיעה בשירות המונגש Access-A-Ride לשלושה דולר. היות שנוסעי אקסס-א-רייד מעולם לא היו זכאים להנחת הכמות, השארת מחיר הבסיס על כנה מהווה רווח נקי עבורם.

ג'ו רפפורט, מנכ"ל המרכז לעצמאות בעלי המוגבלויות בברוקלין, שיבח את התוכנית להשאיר את מחיר הבסיס על כנו. "זה מראה שהם מוכנים להקשיב לקהילת בעלי המוגבלויות וזה סימן להתקדמות של ממש", אמר. "בעלי מוגבלויות רבים הם גם מעוטי אמצעים כלכליים וזה היה פשוט הגיוני להשאיר את המחיר בעינו".

YOU MIGHT ALSO LIKE