המלחמה נגד האופיואידים: 4 אנשי רפואה נעצרו בתום "מבצע שבועת היפוקרטס‎"
מבצע רחב-היקף של סוכני ה-DEA הוביל לכתבי אישום חמורים נגד שני רופאים ושני אנשי רפואה נוספים. "מציפים את קהילתנו בתרופות מרשם מסוכנות", אמר התובע הפדרלי בלוס אנג'לס. אחד העצורים נחשד בסחר של יותר מ-700 אלף תרופות מרשם בשנים האחרונות

ארבעה בני אדם המועסקים בתחום הרפואה, לרבות שני רופאים, נעצרו אתמול (חמישי) בדרום קליפורניה בחשד להפצה של סמים מסוג האופיואידים לשוק השחור.

סוכני ה-DEA, אילוסטרציה (צילום: AP)

המנהל לאכיפת הסמים (DEA) ערך בשנה האחרונה מבצע סמוי שזכה לשם "מבצע שבועת היפוקרטס‎", וזאת מכיוון שמטרתו הייתה לחשוף רופאים, אחים ואנשי רפואה נוספים אשר מוכרים סמים בניגוד לחוק ובניגוד לשבועתם, לפיה הם "לא יפגעו באף אדם".

בין העצורים ניתן למצוא את ד"ר מייקל אנתוני סימנל מהעיר קורונה (מחוז ריברסייד), רופא שהועסק במרפאה של Kaiser Permanente בריברסייד. על פי החשד, הוא סחר בהידרוקודין, אופיואיד שכיח בתרופות כגון ויקודין. המשטרה החלה לחקור את הרופא לאחר שאחד ממטופליו מת מצריכת מנת יתר. עצור נוסף הוא ד"ר רזה ריי אהסן בן ה-60 מבל אייר, שמואשם במכירה לא חוקית של סמים לסוכן סמוי. על פי התביעה, אהסן מכר כ-700 אלף כדורים שונים, לרבות משככי כאבים, בארבע השנים האחרונות. 

סלומה רברבפיי בת ה-40 מנורת'רידג עבדה במספר מרפאות באזור הוואלי. על פי כתב האישום שהוגש נגדה, סוכן סמוי רכש ממנה תרופות במרשם בלפחות חמישה מקרים שונים בחודשים האחרונים. אנה לבלנק בת ה-33 מצ'ינו הילס עבדה במרפאה בסנטה אנה אשתקד. העובדה שאינה רופאה ואין בסמכותה לכתוב מרשם לא מנע ממנה לעשות זאת עשרות פעמים, הן לעצמה והן לחבריה.

"אנחנו באמצע משבר אופיואידים עצום, משבר שגרם להרבה כאב ומוות. ישנם מספר אנשים בקהילה הרפואית שרק מוסיפים לשמן למדורה ומציפים את קהילתנו בתרופות מרשם מסוכנות", אמר ניק האנה ממשרד התובע הפדרלי בלוס אנג'לס.

YOU MIGHT ALSO LIKE