גבירותי, לחץ זה משמין: בעיקר אם יש לך עבודה תובענית
קראו איזו השפעה יש ללחץ בעבודה על היקף המותן ועד כמה המצב עלול לגרום לעלייה במשקל בקרב נשים

גבירותי, החדשות הרעות הן, כי ללא קשר לתפקיד ולרמת ההשכלה, כאשר הלחץ על נשים בעבודה עולה, כך הן נוטות לעלות יותר במשקל. זאת, בהשוואה לגברים. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה בשבדיה, בקרב 3,800 משתתפים.



לדברי החוקרים, ניתן היה לראות שדרישות גבוהות במקום העבודה מילאו תפקיד בעלייה במשקל בקרב נשים. זאת, בעוד שאצל גברים לא נמצא קשר בין דרישות גבוהות בעבודה לבין עלייה במשקל. המחקר עקב אחר נשים וגברים במשך יותר מעשרים שנה. הם נבדקו שלוש פעמים במהלך תקופת המחקר, בין גיל 30 ועד 50 או בין גיל 40 ועד 60.

על מנת להעריך את מידת הדרישות בעבודה, נשאלו המשתתפים על קצב עבודתם, על לחצים פסיכולוגיים, על התאמה בין הזמן לבין ביצוע המשימות ועל מספר הפעמים שהיה עליהם למלא אחר דרישות סותרות. מהמחקר עלה, כי בקרב משתתפים בעלי רמת שליטה נמוכה בעבודתם נרשמה עליה גדולה במשקל, שהיקפה עשרה אחוזים או יותר. המדד חל על נשים ועל גברים כאחד.

על מנת לבדוק את מידת השליטה בדרישות התפקיד נשאלו שאלות כגון, כמה פעמים הם למדו משהו חדש; האם התפקיד דרש דמיון או מיומנויות חדשות; האם המשתתף במחקר היה מסוגל לבחור איזו משימה עליו לבצע וכיצד לבצע את המשימה.



לפי החוקרים, לחץ בעבודה לטווח ארוך משפיע יותר על נשים מאשר על גברים. החוקרים גילו, כי חשיפה לדרישות עבודה גבוהות לטווח ארוך, מילאה תפקיד בתהליך העלייה במשקל בקרב נשים בלבד. במשך 20 השנה במהלכן נערך המחקר, יותר ממחצית הנשים שהיו נתונות תחת לחץ משמעותי בעבודה, העלו משקל רב. העלייה במשקל היתה גבוה ב-20 אחוז מאשר נשים שהיו נתונות תחת דרישות עבודה מלחיצות פחות.

החוקרים לא בדקו את הסיבות לקשר האמור, אך הם סבוכים שיתכן ומדובר בשילוב בין דרישות גבוהות לבין אחריות גדולה יותר כלפי הבית. השילוב הזה עלול ליצור קושי למצוא את הזמן לחיות חיים בריאים. 

    

YOU MIGHT ALSO LIKE