ביהמ"ש קבע: תיעוד ממצלמות משטרתיות צריך להיחשף בפני הציבור הרחב
איגוד שוטרי ה-NYPD הגיש ערעור לקביעה המשפטית, אולם הבוקר בית המשפט דחה את הבקשה בטענה כי "מצלמת גוף דומה יותר לדוח מעצר מאשר דוח פנימי". מפקד המשטרה: "מדובר בצעד חשוב לעבר שקיפות מלאה"

קטעי וידאו שצולמו באמצעות מצלמת גוף משטרתית מעוגנים בחוקי חשיפת הציבור, כך קבע מוקדם יותר היום בית משפט לערעורים בניו יורק.

מצלמת גוף של שוטרי משטרת ניו יורק (צילום: רויטרס)

ביהמ"ש דחה את טענת איגוד עובדי המשטרה לפיה כל מה שמתועד במצלמת גוף הוא תיעוד אישי של אותו שוטר, ועל כן תיעוד זה יכול להישמר בפרטיות.

"מצלמת גוף דומה יותר לדוח מעצר משטרתי מאשר לדוח פנימי אודות ביצועיו של שוטר כלשהו. אי-פרסום תיעוד זה סותר את מטרת המצלמות, שנועדו להגביר את השקיפות הציבורית ואת האחריות האישית שכל שוטר נושא", כתב בית המשפט בהחלטה.

חשוב להבהיר כי בזמן שאיגוד עובדי המשטרה בניו יורק הגדיר את ההחלטה כ"שגויה", היא דווקא זוכה לתמיכה רחבת-היקף ממשטרת ניו יורק עצמה. "החלטת ביהמ"ש היא צעד חשוב לעבר שקיפות מלאה והיא מחזקת את אמונת ה-NYPD", אמר ג'יימס אוניל, מפקד המשטרה, "לא רק שהציבור זכאי לראות את שמתועד במצלמות אלה, אני ממליץ לכל תושבי ניו יורק לצפות בהם ולראות עד כמה שוטרי ה-NYPD הם אמיצים, מיומנים ומסורים לשרת את תושבי העיר בכל יום".

כבר בשנת 2017 החלה משטרת ניו יורק לפרסם את התיעוד של אירועים מסוימים, אולם בקיץ האחרון היא הפסקה בהוראות בית המשפט. כעת, לאחר שהערעור נדחה באופן סופי, היא תוכל לשוב ולפרסם את הסרטונים לפי הצורך.

YOU MIGHT ALSO LIKE