זו התרופה הכי טובה: היא משפרת את תפקוד המערכת החיסונית שלכם
מחקר חדש מצא קשר בין שינה טובה ואיכותית לבין יכולות גבוהות יותר של המערכת החיסונית, בהשוואה למצבים הפוגעים באיכות השינה ועלולים להגביר את הרגישות למחלות

מחקר חדש מצא, כי מי שהקפידו על שינה טובה ואיכותית זכו לרמות גבוהות יותר של מולקולות חלבון שמחברות תאים של המערכת החיסונית מסוג טי (T) למטרות שלהם, הלא הם תאים נגועים במחלות, אותם יש להשמיד. החוקרים הוכיחו קשר בין שינה לבין שיפור בתפקוד המערכת החיסונית וביכולות שלה להילחם בווירוסים ובתאים סרטניים.



החוקרים בדקו תאים לבנים מסוג טי, שמחברים את עצמם לתאים נגועים ואז הורגים אותם, במשתתפים שהקפידו על שינה טובה ובמשתתפים שנשארו ערים כל הלילה. המשתתפים שהקפידו על שינה טובה נהנו מרמה גבוהה יותר של מולקולות חלבון שמאפשרות לתאי הטי להתחבר לתאים הנגועים, להבדיל מהמשתתפים שלא הקפידו על שינה טובה.

לדברי החוקרים, הממצאים מראים כי לשינה יש פוטנציאל להגביר את יעילות התגובה של תאי טי. המחקר רלוונטי במיוחד, נוכח השכיחות הגבוהה של הפרעות שינה ותנאים שמובילים לשינה לקויה, כגון דיכאון, מתח נפשי, הזדקנות ועבודה במשמרות.



הממצאים מסייעים להסביר, כיצד שינה טובה יכולה להדוף זיהום, בעוד שתנאים אחרים, כגון לחץ נפשי המונע שינה, יכולים לגרום להגביר את הרגישות למחלות. חשיבותם של תאי טי יכולה להיות קריטית לפעילות תקינה של המערכת החיסונית. הם מסייעים להילחם בגידולים, במלריה, במחסור בחמצן, בהפרעות הקשורות במתח ולחץ ובמצבים אחרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE