מפקד המקוף המואשם בסחיטה נחקר בחשד לאיומי רצח
עמנואל גונזאלס הורה לשוטריו "לירות ברגע שתראו" את הראפר הנודע 50 סנט - בתדרוך לקראת אירוע בו עמד הזמר זוכה הגראמי להיות נוכח. השוטר הגיש נגד הסלב תלונה לאחר שזה התייחס באינסטגרם לתביעת הסחיטה נגד מפקד מקוף 72

הוא רצה שהשוטרים שלו "ישלפו את הכלי" - ויחסלו את הראפר 50 סנט. כעת נחקר מפקד מקוף בברוקלין בחשד שאיים על חייו של אושיית הגנגסטא-ראפ (שם אמיתי: קרטיס ג'יימס ג'קסון ה-3) והורה לשוטריו "לירות בו ברגע שרואים אותו". כך מדווח הניו יורק דיילי ניוז.

"מודאג מזה שרק עכשיו מספרים לו, מודאג עוד יותר שהאיש הזה עדיין נושא אקדח ותג". פיפטי סנט מעיד באחד ממשפטיו הרבים (צילום: טלגרף)

מפקח-משנה עמנואל גונזלס, , מפקד המקוף ה-72 בסנסט פארק, השמיע על פי החשד את האיום בשבעה ביוני אשתקד, אז היה הראפר, השחקן ומפיק האיגרוף הנלהב לצפות באירוע איגרוף בחסות משטרת ניו יורק ברובע הברונקס.

במהלך תדרוך בתחנת מקוף 72, אמר גונזלס לשוטרים שתחת פיקודו שאם יראו את 50 סנט באירוע, עליהם "לירות בו ברגע שתראו אותו" ("Shoot him on sight"). "המפקח פשוט אמר את זה בתדרוך", אומר שוטר שדיבר עם הדיילי ניוז "ואני כזה 'מה לעזאזל'..."

איש לא הקליט את האירוע, אולם גונזלס בחר שלא להכחיש את הפקודה התמוהה אלא להסבירה כבדיחה. אולם הסיפור הגיע למטה המשטרה, שפתחה בחקירה. מקור במטה אמר לדיילי ניוז שקבוצה 1 של המדור לענייני פנים (מקביל למח"ש אבל חלק מהמשטרה בניגוד למצב בארץ) חוקרת את העניין, משום שהיא זו שמוסמכת לחקור בעלי דרגת קפטן ומעלה.

רוצה להתנהל כמו גנגסטא, אבל בחסות התג? מפקח-משנה עמנואל גונזלס (צילום: Patch.com)

אולם למרות ניסיונו של גונזלס להעמיד פנים שמדובר ב"בדיחה" שלא קשורה לכלום, חקירה העלתה שלמפקד המקוף היה "ביף", כמו שאומרים בהיפ-הופית, עם הראפר. חודש לפני אותו תדרוך, גונזלס הגיש תלונה פלילית על הטרדה בנסיבות מחמירות, בטענה שפיפטי איים עליו באינסטגרם.

הבדרן (שנורה תשע פעמים בצעירותו כחבר כנופיות רחוב, לפני שקלט שיש יותר סיכוי שיתעשר ופחות סיכוי שימות תוך כדי ניסיון, במוזיקה ולא בסמים) התייחס ברשת החברתית לתביעה נגד קצין המשטרה בטענה שסחט את בעלי המועדון "אהבה ותאווה" (Love and Lust) בסנסט פארק - אחד ממקומות הבילוי המועדפים על 50 סנט. בפוסט שלו כתב הראפר "תביאו strap" - מונח סלנג לאקדח, וזהו הניסוח עליו חזר גונזלס באותו תדרוך.

בתלונה שהגיש אמר שכמה מ-18 מיליון העוקבים של הראפר הגיבו עם איומים משלהם נגדו, כולל "שיזדיין המפקד הזה" ו"לפוצץ את הטיפש הזה", שהשאירו אותו "בחשש לביטחונו". הראפר הוריד בסופו של דבר את הפוסט. המשטרה חקרה את תלונתו של גונזלס, אולם לא הוגשו אישומים בפרשה.

מועדון מצליח עם מידה של אבק כוכבים - שנאלץ לסגור את שעריו בעקבות מבול פתאומי של דו"חות מהמקוף המקומי, שמפקדו לא קיבל (במקביל ובלי קשר, כמובן) כרטיסי טיסה בחינם (צילום: גוגל מפות)

דובר מטעמו של הזמר זוכה הגראמי הגיב: "מר ג'קסון לוקח את האיום הזה ברצינות רבה והוא מתייעץ עם עורכי דינו בנוגע לאפשרויות העומדות בפניו. הוא מודאג מכך שמשטרת ניו יורק לא הודיעה לו על האיום הזה בעבר ומודאג עוד יותר מכך שגונזלס ממשיך לשאת אקדח ותג של שוטר".

כפי שדווח בזמנו בהיברוניוז, גונזלס נתבע על ידי בעלי ה-Love and Lust, אימראן "סטאר" הייראם על שהשוטר דרש ממנו "תרומה" של 11 כרטיסים הלוך ושוב חינם לפורטו ריקו, וכן גנרטור עבור קליניקה רפואית, לאחר שסופת ההוריקן מאריה הכתה באי.

כשהייראם דחה את דרישתו של גונזלס, הוצף המועדון בדו"חות מן המקוף על הפרות תקנות למיניהן. כתוצאה, המועדון איבד את רישיון האלכוהול שלו ונאלץ לסגור את שעריו. כשנשאל על הפרשה החדשה אמר הייראם שיש "לקחת מגונזלס את התג", והמשיך באמרו "זה רק מראה את האישיות שלו. זה אדם שאמור להגן עלינו".

פיפטי עם המתאגרף #1 בעולם, פלויד מייוות'ר - פעם, כשהם היו אחוכים. היום הם תובעים זה את זה (צילום: רויטרס)

בסופו של דבר, אם תהיתם, הראפר צפה באירוע האיגרוף - לצידו של אריק סאנדרס, עורך דינו של בעל המועדון הייראם. הקהל באירוע הריע למר ג'קסון, צעק "Get the strap", והראפר בכל זאת הוזמן לזירה לדבר בין הקרבות על האיגרוף שראו הצופים.

"תמיד ידעתי שלפרעוש יש יותר יושרה מלגונזלס", אמר עורך הדין סאנדרס. "עכשיו אפשר להוסיף "ליצן מעורער" למוניטין המחריד שלו. מתי מפקד המשטרה כבר יקצוץ לו את הכנפיים?" דרש לדעת. תגובתם של גונזלס ושל איגוד הקפטנים לא התקבלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE