40 אלף תושבי ניו יורק מאובחנים כחולי סרטן מדי שנה
בדיקה רחבת-היקף מצביעה על מגמה מדאיגה לפיה יותר מ-12 אלף תושבי העיר מתים מדי שנה כתוצאה מן מחלת הסרטן. בקרב גברים, סרטן הערמונית (גברים) וסרטן השד (נשים) הם השכיחים ביותר, הדוח אף בחן את החלוקה לפי שכונות ורובעים

דוח חדש שפורסם מוקדם יותר היום ע"י האגודה האמריקאית למלחמה בסרטן (ACSAN) חושף כי יותר מ-40,000 תושבי ניו יורק אובחנו כחולי סרטן בכל אחת מהשנים בין 2011 ל-2015. 

מרכז אונקולוגי, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

"לכמעט כל תושב ניו יורק, בכל רובע ובכל שכונה, יש היכרות אישית עם המחלה", מסביר מייקל דאבולי, בכיר באגודה. "רק כדי להמחיש לתושבים - 40 אלף איש זה מספיק כדי למלא את מדיסון סקוור גרדן פעמיים", הוא אמר.

סרטן הריאות, סרטן הערמונית, סרטן השד וסרטן מעי גס מהווים יחדיו כמחצית מכלל מקרי הסרטן בעיר וקרוב למחצית מכלל מקרי המוות כתוצאה מן המחלה. סרטן הראיות גרם למותם של 2,700 תושבי ניו יורק בין השנים 2011 ל-2015. בקרב נשים, סרטן השד הוא השכיח ביותר ואילו אצל הגברים סרטן הערמונית הוא השכיח ביותר.

12,453 תושבי ניו יורק נפטרו מדי שנה (בין 2011 ל-2015) כתוצאה ממחלת הסרטן. מבין חמשת הרובעים, בסטטן איילנד נרשמו הכי הרבה אבחונים של המחלה הקשה. כאשר בוחנים את הנתונים לפי שני המינים, לשגברים בשכונות מוריס הייטס, פורדהאם סאות' ומאונט הופ יש את הסיכוי הגבוה ביותר לחלות במחלה ואילו נשים בטוטנוויל, גרייט קילס ואנאדל נמצאות בסיכון הגבוה ביותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE