אחד המורשעים בפרשת השוחד בניו יורק נידון לשנתיים וחצי מאסר
מוריי הברפלד, מנהל קרן הון, ביקש מהשופט לגלות את מידת הרחמים בעקבות מותו של אביו ניצול השואה, אך השופט מתח ביקורת קשה על הברפלד והחמיר את העונש שהסכימה עליו התביעה

שותף לפשע של מנהיג העובדים נורמן סיברוק, נידון אתמול (שלישי) לשנתיים וחצי שנות מאסר בפועל על ידי בית משפט פדרלי במנהטן, בעקבות מעורבותו בפרשת שוחד בגובה של 20 מיליון דולר. מנהל קרן ההון מוריי הברפלד, 58, הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש מאי על הוצאת 60 אלף דולר במרמה מקרן ההון אותה ניהל.

לא הצליח לשכנע את השופט. מוריי הברפלד (צילום: ניו יורק פוסט)

הברפלד סייע לאחד התורמים הגדולים של ראש העירייה ביל דה-בלאזיו לשלם לסיברוק 60 אלף דולר במזומן, שהועברו בתוך תיק. בתמורה, סיברוק ניתב את קרן איגוד הסוהרים, בשווי עשרים מיליון דולר, להשקעות מסוכנות בבית ההקעות של הברפלד. בית ההשקעות פשט רגל ואיבד 19 מיליון דולר מסך הכספים.

הברפלד ניסה לנגן על רגשות האשם היהודיים של השופט אלווין הלרשטיין כשסיפר על מותו של אביו ניצול השואה במהלך המשפט. "הזיכרון האחרון של אבא שלי הוא של מישהו שבייש אותו", אמר הברפלד כשהוא בוכה בבית המשפט בזמן שאמו, גם היא ניצולת שואה, מביטה בו, "אני צריך לחיות עם ההרגשה הזאת כל חיי".

"הפרתי את החוק ופגעתי באחרים אפילו יותר מבעצמי", הוסיף. בתגובה, אמר השופט הלרשטיין כי "ההשקעות היו מסוכנות. המילה סכנה קופצת מכל עבר". הוא הוסיף כי הברפלד "ידע כי ההשקעה עלולה להוביל לאובדן הקרן".

התביעה והברפלד הסכימו על תקופת מאסר בפועל של שישה חודשים עד שנה, אך השופט לא הסכים עם קלות העונש, וטען שעל הברפלד לרצות תקופת מאסר ממושכת יותר.לדבריו, הוא רואה במנהל קרן ההון, בסיברוק וברייכניץ אחראים שותפים להפסד של קרן הפנסיה. הברפלד התנדב להחזיר 7 מיליון דולר, מתוכם הוא כבר שילם 4.

YOU MIGHT ALSO LIKE