מותה המסתורי של אשת הנדל"ן הבכירה: בן הזוג נעצר
לעת עתה נעצר אלחנדרו אפריציו בן ה-60 בחשד שגנב למעלה מחצי מיליון דולר מחשבונה של בת זוגו המנוחה לאחר מותה. אולם משפחתה רוצה לראות אותו נאשם גם במוות עצמו

חברה לחיים של בכירה בעולם הנדל"ן של מיאמי, שנמצאה ללא רוח חיים בביתה בשכונת מורנינגסייד לפני שנה וחצי, נעצר והואשם בגניבת כספה. אלחנדרו אפריציו הואשם בעבירות פיננסיות אותן ביצע לטענת התביעה לאחר שהתעורר בוקר אחד ומצא את זוגתו ללא רוח חיים.

מה קרה באמת לאשת הנדל"ן המצליחה והסטייליסטית? (צילום: סת' ברווארניק, RedEyeWorld.com)

התביעה טוענת כי אפריציו הגיש צוואה מפוברקת שנחתמה כביכול על ידי אדריאנה גרינברג ושתי עדות לכאורה, אשר בה הופקד על כל ההון שהשאירה, המוערך בקרוב למיליון דולר. התובעים הדגישו היום גם כי החקירה בדבר עצם מותה של גרינברג טרם נסגרה.

גרינברג מתה לאחר שנטלה שלושה סוגים שונים של אופיואידים, ובני משפחתה הטילו מלכתחילה ספק בטענתו של אפריציו כי היא חלתה בעקבות נטילת כדורי דיאטה. בני המשפחה מפעילים מאז מותה לחץ על המשטרה לנהל חקירה פעילה יותר בנושא.

מאז מותה של גרינברג מנהלים בני משפחתה מאבק משפטי פומבי ורווי יצרים נגד אפריציו, שממשיך להתעלם מצווי בית המשפט לפיהם עליו להחזיר לחשבונה של המנוחה למעלה מ-547 אלף דולר שמשך מתוכו לאחר מותה, עד שיוכרע מי זכאי לשלוט בכספים.

מצליחה, אמרנו? עם דייויד בקהאם (צילום: סת' ברווארניק)

ביום שישי נעצר אפריציו בן ה-60 באוונטורה שבפלורידה. הוא הואשם בגניבה רבתי (Grand Theft), הונאה מאורגנת והפצת מסמכים מזויפים. זמן קצר לאחר מכן הוא הפקיד ערבות בסך 105 אלף דולר ושוחרר בתנאים מגבילים.

הסאגה החלה ב-10 באוקטובר 2017, אז הודיע אפריציו למוקד 911 כי התעורר ומצא את גרינברג ללא תגובה על הספה בסלון ביתה. בנובמבר פורסם דו"ח הרעלים בגופתה בו התלה האשם במותה במנת יתר של שלושה סוגי פנטניל.

אולם היו אלה פעולות שביצע אפריציו הרבה לפני שהתפרסם דו"ח הרעלים שסיבכו אותו בצרות. עשרה ימים לאחר מות שותפתו לחיים, אפריציו הגיש לבית המשפט את צוואתה, כביכול. אחותה של המנוחה, ואלרי, ערערה על צוואה זו כמעט מיד.

שתי העדות החתומות על הצוואה העידו כי הן מילאו את שורת החתימה של החוזה מבלי לדעת את תוכנו. לאחר מכן הן אמרו שגרינברג אמר להן שזו היתה "צוואתה החיה" (Living Will) של המנוחה. הניסוח הזה של אפריציו עלול לעמוד לו לרועץ, שכן על פי חוקי פלורידה "צוואה חיה" תקפה רק לענייני העדפה בטיפול רפואי, כמו סוגיות של הארכת חיים או כיבוי מכשירי החייאה (מה שמכונה בעברית "הוראות רפואיות מקדימות"). אין לה תוקף בנושאי רכושו של אדם לאחר המוות.

האהבה נכנעה לתאוות הבצע? גרינברג עם אפריציו (צילום: פייסבוק)

בצו המעצר של אפריציו מצוין כי לאחר מותה של גרינברג, הוא פנה למספר מחבריה בבקשה שיחתמו על עמוד תצהיר שהיה הופך את "הצוואה החיה" לצוואת ירושה לכל דבר. כולם כאחד סירבו. בפברואר אשתקד כבר משך אפריציו את בקשתו לקיום צוואה זו.

עם זאת, המאבק המשפטי בין אפריציו לאחותה של גרינברג רחוק מסיום. השימוע הבא בתיק נקבע לשלושה באפריל, אז ישקול בית המשפט את עתירתה של המשפחה לפסול את כל תביעותיו של אפריציו לרכושה של מתווכת הנדל"ן הבכירה.

עורך הדין של המשפחה אומר שבנוסף למאבק על הרכוש, תמשיך המשפחה להילחם על הטלת האחריות למותה של גרינברג על אפריציו - אפילו אם המדינה תגיע למסקנה שאינה יכולה לתבוע אותו בשל כך. "אנחנו ממשיכים לאסוף את כל הראיות שמאחורי מה שאנו מאמינים הוא מקרה רצח", אמר ברוס כצן, שותף במשרד קלוגר קפלן במיאמי. "בין אם המדינה תחליט להגיש הליכים פליליים, אנו מתכוונים להראות שהוא היה מעורב באופן לא-חוקי במותה".

YOU MIGHT ALSO LIKE