נלחמים באנטישמיות: חוק דו-מפלגתי יקדם לימודי שואה ברחבי ארה"ב
גל האירועים האנטישמיים ברחבי ארה"ב, לרבות פיגועים, השחתת רכוש ועוד, ביחד עם ממצאים מדאיגים של סקר (41% מהאמריקאים לא יודעים לומר מהו אושוויץ) הוביל לחקיקה שזכתה לשם "Never Again Education Act". קונסול ישראל בניו יורק: "מהפכה זו תאפשר לתלמידים להבין למה החיה האנטישמית יכולה להיהפך"

השבוע הוגשה הצעת חוק בשם "Never Again Education Act" שנועדה להטמיע את הנצחת השואה במערכת החינוך האמריקאית, כך עולה בתום מסיבת עיתונאים בה השתתפו חברת הקונגרס קרוליין מלוני (דמוקרטית מניו יורק) ודני דיין, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. 

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, וחברת הקונגרס קרוליין מלוני

מדובר בחוק דו-מפלגתי אשר צפוי להכניס את לימודי השואה לתוכנית הלימודים במערכת החינוך הלאומית של ארה"ב. בפועל, החוק יעודד מוסדות חינוך להעמיק בלימודי הושאה והוא עתיד ליצור תוכנית חדשה שתעניק למערכות החינוך השונות במדינה את הכלים והמשאבים הנדרשים ללימוד לקחי השואה ואת השלכותיה כפי שבאות לידי ביטוי כיום - באנטישמיות.

41% מהאמריקאים ו-66% מדור ה-Y אינם יודעים לומר מה מופיע בתמונה זו (צילום: Shutterstock)

הצעת החוק גובשה על רקע עלייה מחרידה באירועים אנטישמים בשנים האחרונות. סקר שנעשה ע"י ועידת התביעות, ארגון המטפל בהעברת פיצויים מגרמניה לניצולי שואה, חשף ממצאים מדאיגים מדאיגים מאוד בנוגע לעובדות הבסיסיות בשואה. כך למשל, 31% מהאמריקאים ו-41% מדור ה-Y מאמינים כי 2 מיליון יהודים או פחות נרצחו ע"י הנאצים במהלך השואה. 41% מהאמריקאים ו-66% מדור ה-Y אינם יודעים לומר מהו אושוויץ ו-52% מהאמריקאים סבורים כי היטלר עלה לשלטון בכוח.

נתונים מדאיגים אלה מצטרפים לשורה ארוכה של תקיפות ופיגועים כנגד מטרות יהודיות וישראליות, לרבות מפגן השנאה בשארלוטסוויל, פיגוע הירי הקטלני בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, תקיפתם של חרדים בברוקלין ובניו יורק ומעשי גרפיטי בהם מרוססים צלבי קרס וסמלי הנאציזם אחרים. 

"הקהילה היהודית בארה״ב תחת מתקפה", אמר חברת הקונגרס מלוני

באופן תמוה, רק 8 מדינות מתוך 50 המרכיבות את ארה"ב מחייבות לימודי שואה, ביניהן פלורידה, קליפורניה, אילנוי, אינדיאנה, מישיגן, ניו יורק, ניו ג'רזי ורוד איילנד. למרות תכניות פיתוח מקצועיות מוצלחות בתחום לימודי השואה, תלמידים רבים אינם זוכים לחשיפה מספקת לחינוך על אירועי השואה ועל הרלוונטיות שלהם לחייהם. 

הצעת החוק אמורה לספק מעטפת מקצועית, כלכלית ולוגיסטית כדי להבטיח שהתלמידים יקבלו גישה היסטורית מדויקת בנוגע לשואה. במסגרת הצעת החוק תוקם קרן פדרלית לחינוך השואה וקרן זו תממן מענקים לתוכניות החינוך בנושא השואה. חברת הקונגרס מלוני אמרה השבוע כי "הקהילה היהודית בארה״ב תחת מתקפה. עלינו לעמוד על המשמר במאבק בשנאה ולהבטיח שהנוער שלנו ילמד ויבין את הזוועות של השואה ואת חוסר הסובלנות והקנאות שגרמו לה. זו לא התשובה לאנטישמיות אבל זה צעד חשוב בדרך לשם, רק כך נוכל לממש את ההבטחה 'לעולם לא עוד'".

הקונסול הכללי דיין הגיב להצעת החוק ואמר כי "שארלוטסוויל, פיטסבורג והתקיפות הפיזיות האחרונות נגד יהודים בברוקלין מחייבות פעולה חינוכית מעמיקה. החוק יוביל למהפכה בתחום לימוד השואה בארה״ב, ימנע את השכחת העבר וחיוני להבטחת העתיד. המציאות שבה רוב הקהל הצעיר בארה"ב לא יודע מהו אושוויץ מעוותת ויש לתקנה. מהפכה זו תאפשר לתלמידי ארה"ב להבין למה החיה האנטישמית יכולה להיהפך"

YOU MIGHT ALSO LIKE