עבודות התיקון בתחנה המרכזית בסן פרנסיסקו יימשכו עד הקיץ
רק באוגוסט האחרון נפתחה התחנה בהשקעה של 2.2 מיליארד דולר, שהייתה אמורה להיות המדורנית בעולם. פחות משישה שבועות לאחר מכן היא נסגרה בשל ליקויי בנייה, והשבוע נודע כי היא תישאר סגורה לכל הפחות עד חודש יוני

התחנה המרכזית החדשה בסן פרנסיסקו נבנתה בעלות של 2.2 מיליארד דולר ונחנכה בחודש אוגוסט האחרון, אולם היא נסגרה כעבור חודש וחצי בשל ליקוי בטיחותי חמור. השבוע נודע כי הבעיה טרם טופלה והתחנה החדישה תישאר סגורה עד חודש יוני, לכל הפחות.

התחנה המרכזית החדשה של סן פרנסיסקו לפני פתיחתה אשתקד (צילום: רויטרס)

מסגרת הזמנים המדויקת צפויה להינתן ב-14 בחודש כאשר החברה שאחראית על תפעול התחנה המרכזית, Transbay Joint Powers Authority, או TJPA, תתכנס בשנית. למרות זאת, ישנה הערכה כי עבודות הבנייה שיתקנו את הליקויים יימשכו עד חודש יוני כאשר ככל הנראה ידרשו חודשים נוספים על מנת לבחון את הסוגייה לפני שהרשויות יתירו לפתוח את המקום מחדש.

התחנה הנטושה, בשבוע שעבר (צילום: AP)

כזכור, סגירת התחנה הביאה עמה כאוס מוחלט בתחבורה הציבורית באזור מפרץ סן פרנסיסקו לאחר שסדק התגלה בקורת פלדה עבה בתוך התחנה. "זה מאוד מאכזב אותנו בתור האחראים לבנייה, וזה גם מאכזב שהציבור נפגע מכל הסיפור הזה", אמר בזמנו מארק זבנה, בכיר במערך התחבורה הציבורית של העיר.

מגבהים הידראוליים מייצבים את המבנה בעת עבודות התיקון (צילום: רויטרס)

התחנה המרכזית זכתה לשם Salesforce Transit Center והייתה אמורה לספק מענה לבעיות התחבורה הציבורית באזור. על גג המבנה נבנה פארק ייחודי בגודל 5.4 אקר שהיה אמור להיות פתוח בפני הציבור הרחב. במקביל למאמצים הגדולים לטיפול בבעיה ופתיחת התחנה מחדש, חקירה מתנהלת על מנת לקבוע כיצד תקלה בגודל זה התרחשה וכיצד ניתן היה למנוע אותה.

YOU MIGHT ALSO LIKE